wiking1 Startet 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2012 Hei. Jeg er 14 år og skal kjøpe snekke. Har tenkt å bruke 25-45000. Setter pris på tips??? har sett litt på wiking 21 og sjømann 22. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Sjømann 22 er ofte mye båt for pengene, og det er en helt grei begynnerbåt. Jeg liker den godt, men vet mange er uenige. Generelle tips: styr unna alt som heter bensinmotor, og legg heller litt mer penger i en mindre båt med bedre motor enn å kjøpe en stor båt med dårlig motor. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
wiking1 Svart 24.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Jeg synes også sjømann ser bra ut:) Har sett litt på denne wiking 21: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34999385 . Ser den grei nok ut, motoren osv.? Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 .Hei.Skal du ha ei rimelig snekke ville jeg sett på skilsø 23.Er du heldig så får du en hvit båt med feks.Buck 36 hk.= 12knop på full fart. Meget gode å sjødyktige båter som går godt,og som er meget fine innvendig sammenlignet med feks.Sjømann....mfl. Sitér dette innlegget Link to post
Olavesen Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Har selv hatt wiking 21. Ville gått for en der du ikke sitter i senter av båten å kjører. Jeg synes det ble dålig utnyttelse av plass. Men alle har vær sin mening. Om det er bensin el Disel er smak sak. Har hatt trebåt med bensin i å wikingen med Disel . Jeg personelig betaler mere for en bensin motor enn Disel. Mest pga lukt å lyd. Bensin er en rolig å behagelig mens den faens disel motoren bråker som faen. Disel lukter mere enn bensin også synes jeg. Så Disel motor hører hjemme i traktor i mine øyner. Sitér dette innlegget Link to post
mormalv Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Hanto 22 eller Grimsøy/Taule 23 er nok begge bedre i sjøen enn sjømannen. Ellers kan du se på Lido 23. Virker som mye båt for pengene. Men jeg har ingen erfaring med den. Ser ut som det er bra plass i den. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34256704 Så har du Fevik 21 og 23 og Marex 21, men de er kanskje litt dyrere. Sitér dette innlegget Link to post
wiking1 Svart 24.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Takk for svar!:) Skal se på denne wikingen i morgen så det blir spennende og se hvordan den er! Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 wikingen så oen ut den motoren er skuddsikker og god Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 SKulle jeg ha sett etter en snekke hadde jeg sett etter en det har vært motorbytte i.. bedre og betale litt ekstra og få motor av nyere dato. Sitér dette innlegget Link to post
wiking1 Svart 25.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 jeg kan absolutt ingenting om motorer, så jeg håper det stemmer at den er god:) Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 (redigert) Dette er kanskje interessant? moderne utseende, til en tilsynelatende latterlig sum Redigert 25.Mai.2012 av Pettern1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
wiking1 Svart 25.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 har nå akkurat kjøpt wikingen:) den var veldig fin! Motoren bråkte ganske mye men jeg tror det var ganske dårlig isolering av motorkassen. Er fornøyd med kjøpet foreløpig hvertfall! Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 26.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2012 Gratulerer! Wikingen så veldig fin ut, og motoren er som noen nevnte over her veldig bra(såfremt den blir vedlikeholdt skikkelig), den kan nok bråke endel ja, men mye kan gjøres med gode lydisolasjonsplater. Tror absolutt det var et bra kjøp! Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
wiking1 Svart 26.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2012 takk! Båten virker veldig bra. Det eneste er at jeg har problemer med å finne ut når båten står i "fri". Er dette noe jeg kan få gjort noe med eller må jeg bare prøve å lære det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.