Jump to content

Tråden om Westbas 29

cosmo

Recommended Posts

Nei, jeg har sett gjennom videoene på Youtube og lest i monteringsmanualen, men kom til at det ble så mange ting å huske på , at jeg venter til båten er på land.

påsken hadde vært en fin tid å ta det på, men ombygging av slippen på havna gjør at dette må vente litt til.

Ellers tenker jeg at motoren kan vel like godt lenes forover i baugen om det skulle bli lavt under benken.

Gleder meg ihvertfall til oppmåling, merking og sannhetens øyeblikk når stikksaga startes. :smiley:

Jeg har planlagt, og tatt mål, og fant vel ut at engbo sin xf60r kunne være et godt alternativ da det er begrenset plass i høyden. sleipner se60 er nok et godt valg. Å plassere motor fremover gjør det muligens kronglete å komme til dersom det blir nødvendig senere. Jeg har bare en luke i dørken fremme i cabin, og det er jo begrenset hvor langt en kan strekke seg når det skal støpes rundt tunnelen innvendig.

Vel, lykke til, og er takknemlig om du serverer noen bilder her etterhvert.

• 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Blir hyggelig å se noen bilder. Har investert i en se60 her også, og har sjekket med maritim at det er mulig å leie hullfres av dem. Blir nok ikke tid til montasje før etter sommeren. Cosmo, skal du ha batteri fremme, eller 70 evt. 95 mm2 fra startbatteri bak?

Tenkte å legge kabel bak til banken. Har laget meg en passer i rett dimensjon. Skal komme med fremgangsmåte senere. Fant ut båten har dobbel bunn i fremre del. Dette gjør at jeg ikke fikk tunnellen lenger ned en at jeg har ca. 7 cm med vann over og anbefalt minstemål er 10cm.

• 1 måned senere...

Hvordan går det med trusterinstallasjonen cosmo?

Været har ikke fristet til mekking. Båten er på sjøen og selve installasjoneb er ferdig. Står igjen å lage til kablene så har ikke prøvekjørt den enda. Forlenget plattformen også og det ble endel mer arbeid en antatt. Er i Tyrkia og lader batteriene nå og skal gi jernet for å bli ferdig i neste uke.

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Se der ja. Ser flott ut. Har du fjernet benkene fremme for å komme til? Mine benker er støpt fast. Samme med gulvet - hvor jeg må jobbe gjennom en luke i gulvet på ca. 40x40 cm.

Tror min blir montert litt lengre akter enn hva du har fått til. Lykke til videre,,og god ferie i Tyrkia.

• 3 måneder senere...

Fått alt til å funke nå cosmo? Funker det etter forventningene?

Traff en Westbas på Shetland for noen år siden.

Et godt voksent ektepar som hadde reist fra Møre via Shetland, skulle til Middelhavet...

Skrøt veldig av båten.

Du verden. Det var ambisiøst:-)

• 2 måneder senere...

Var litt spent på hvordan akterenden ville oppføre seg. På grunn av alle profilene som er i denne , var det lite bevegelse i sidene når hullet var skåret ut. Siden platene jeg har brukt er 25mm breie og har glassfiber på hver side, er de kjempe lette og veldig stive. Etter liming til skroget og fuging rundt alt er sidene helt stabile. Tenker å legge to lag med vevd duk langs alle sammenføyninger og to lag over alle flatene for å binde det skikkelig sammen. At jeg har fått en mye mer brukervennlig båt er helt sikkert.

Redigert av cosmo (see edit history)
  • 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...