cosmo Svart 17.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Nei, jeg har sett gjennom videoene på Youtube og lest i monteringsmanualen, men kom til at det ble så mange ting å huske på , at jeg venter til båten er på land. påsken hadde vært en fin tid å ta det på, men ombygging av slippen på havna gjør at dette må vente litt til. Ellers tenker jeg at motoren kan vel like godt lenes forover i baugen om det skulle bli lavt under benken. Gleder meg ihvertfall til oppmåling, merking og sannhetens øyeblikk når stikksaga startes. Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Jeg har planlagt, og tatt mål, og fant vel ut at engbo sin xf60r kunne være et godt alternativ da det er begrenset plass i høyden. sleipner se60 er nok et godt valg. Å plassere motor fremover gjør det muligens kronglete å komme til dersom det blir nødvendig senere. Jeg har bare en luke i dørken fremme i cabin, og det er jo begrenset hvor langt en kan strekke seg når det skal støpes rundt tunnelen innvendig. Vel, lykke til, og er takknemlig om du serverer noen bilder her etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Da var kalesje hentet hos Måløy industrisøm. God og vennlig kundebehandling. Ser frem til å montere den i løpet av påsken. 15 flak med stenger, festemateriell og kalesje. Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 19.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 Da blir båten satt på land 21.05.13. Da blir det spennende siden jeg har bestemt meg for å forlenge badeplattform samtidig med baugpropell installasjon. Skal huske kamera. Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Blir hyggelig å se noen bilder. Har investert i en se60 her også, og har sjekket med maritim at det er mulig å leie hullfres av dem. Blir nok ikke tid til montasje før etter sommeren. Cosmo, skal du ha batteri fremme, eller 70 evt. 95 mm2 fra startbatteri bak? Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Traff en Westbas på Shetland for noen år siden. Et godt voksent ektepar som hadde reist fra Møre via Shetland, skulle til Middelhavet... Skrøt veldig av båten. Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 12.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Tenkte å legge kabel bak til banken. Har laget meg en passer i rett dimensjon. Skal komme med fremgangsmåte senere. Fant ut båten har dobbel bunn i fremre del. Dette gjør at jeg ikke fikk tunnellen lenger ned en at jeg har ca. 7 cm med vann over og anbefalt minstemål er 10cm. Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 21.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2013 Hvordan går det med trusterinstallasjonen cosmo? Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 22.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2013 Westbas 29 skrev On 21.7.2013 at 15.13: Hvordan går det med trusterinstallasjonen cosmo?Været har ikke fristet til mekking. Båten er på sjøen og selve installasjoneb er ferdig. Står igjen å lage til kablene så har ikke prøvekjørt den enda. Forlenget plattformen også og det ble endel mer arbeid en antatt. Er i Tyrkia og lader batteriene nå og skal gi jernet for å bli ferdig i neste uke. Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 24.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 Se der ja. Ser flott ut. Har du fjernet benkene fremme for å komme til? Mine benker er støpt fast. Samme med gulvet - hvor jeg må jobbe gjennom en luke i gulvet på ca. 40x40 cm. Tror min blir montert litt lengre akter enn hva du har fått til. Lykke til videre,,og god ferie i Tyrkia. Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 24.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 Lugaren er ribbet. Viste ikke at det var dobbel bunn i båten. Denne gjorde at jeg ikke fikk mer en 7 cm vann over tunnelen. Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 18.November.2013 Link til dette innlegget Svart 18.November.2013 Fått alt til å funke nå cosmo? Funker det etter forventningene? Traale skrev On 11.6.2013 at 17.34: Traff en Westbas på Shetland for noen år siden. Et godt voksent ektepar som hadde reist fra Møre via Shetland, skulle til Middelhavet... Skrøt veldig av båten. Du verden. Det var ambisiøst:-) Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 24.November.2013 Link til dette innlegget Svart 24.November.2013 Savner av og til en hekkport på westbasen. Noen som har fått laget dette i etterkant? Er det mulig mtp. Evt. At skroget blir svekket på noe måte ? Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 29.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 Er godt i gang med port. Kommer snart med bilder. Føler jeg har fått ny båt. Kjekt å spasere rett inn på dekk. Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 1.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2014 (redigert) Redigert 1.Februar.2014 av cosmo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 1.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2014 Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 1.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2014 Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 1.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2014 Venter nå på varmere vér for å få plastet ting sammen og påført noe farge påkonstruksjonen. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Må du legge inn sideveis forsterking for å kompansere for åpningen, eller beholder du stivheten siden du ikke har skåret helt ned til dekket? Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
cosmo Svart 6.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 (redigert) Var litt spent på hvordan akterenden ville oppføre seg. På grunn av alle profilene som er i denne , var det lite bevegelse i sidene når hullet var skåret ut. Siden platene jeg har brukt er 25mm breie og har glassfiber på hver side, er de kjempe lette og veldig stive. Etter liming til skroget og fuging rundt alt er sidene helt stabile. Tenker å legge to lag med vevd duk langs alle sammenføyninger og to lag over alle flatene for å binde det skikkelig sammen. At jeg har fått en mye mer brukervennlig båt er helt sikkert. Redigert 6.Februar.2014 av cosmo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 27.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 (redigert) Redigert 27.Februar.2014 av cosmo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 27.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 vanskelig årstid å jobbe på. Har fått på et strøk med topcoat. Resten får vente til våren. Nå er det innsig av vintertorsk som prioriteres. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Er det divinycel plate du satte på begge sider.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
cosmo Svart 27.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Nei. Fikk tak i rester fra veggplater til isolrte fortelt til campingvogner. 25mm tykke med xps kjerne. Kjernen tåler ikke polyester så ender ble dekt med sparkel før plasting. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Skjønner...tenkte å gjøre det på min viksund i neste prosjekt,håper eg.:-) Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.