Leon KAD502 Startet 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2012 Har kjøpt en sprayboks med sitrusrens for og fjerne noen klistremerker på vinduene på båten. Har også noen svarte striper etter i fjor sommer. Er det skadelig eller vil det bli falmete om jeg bruker sitrusrensen for og fjerne disse stripene? Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Pettern1972 Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 (redigert) Det går fint å bruke. Har brukt det på både gelcoat og billakk med godt hell. Dog til å fjerne limrester fra klistremerker. Om det er effektivt på svarte striper i gelcoaten vil jeg ikke uttale meg om. Redigert 25.Mai.2012 av Pettern1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Lazyjack Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Limrester fjerner du med f.eks. rødsprit. Sorte renner fjerner du med passende vaskemiddel, f.eks. Jotuns Båtvask. Er stripene gjenstridige bruker du vaskemiddelet ufortynnet. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 3M sitrusrens funker fint på svarte striper av gummi fra fendere og lignende. Tar ikke gelcoat, også strålende mot klister. En av mine favoritt remedier. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Ingar Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Biltema har også citrusrens, fungerer glimrende til å fjerne limrester. Om den er like bra som 3M vet jeg ikke, men antar den koster endel mindre? Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 25.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Må uttale meg sterkt nå, men fy FAEN og det der funka. Var utrolig effektift med sitrusrens. Siden båten ikke er vasket enda er det en del groe etter forurenset ferskvann, eksos, olje og de nevnte sorte striper. Det gjør jobben utrolig enkelt. Til og med enklere enn med Esso Sabilex. Spray på bittelitt 3M Sitrusrens og tørk av. Trenger nesten ikke gnukke (gnukke, herregud for et ordvalg). Så og si bare og tørke av. Anbefaler 3M Sitrusrens på det sterkeste. Blir ingen falmete felter eller lignende. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
trulsant Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Uten sammenlikning forøvrig, kjenner noen som bruker citrusrens for å vaske badet og doen hjemme...pga effektivitet. TA Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.