wilbjo Startet 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2012 Jeg har en halvplaner Huwa 26, i denne sitter en Ford 2402E (6 syl), på motoren er det montert en Borg Warner Velvet Drive Mod: AS15-71C Ratio: 2.91.1. Som dere ser av bildet er det stor høydeforskjell mellom propellaksling og gear. Mitt spørsmål, må jeg skifte gear for å løse dette, i så fall hvilken vil passe her? Eller finnes det andre enklere løsninger. Tidligere eier benyttet en kraftoverføringsaksel som var sveist og tilpasset og festet i en hjemmelaget brakket som var festet i skroget. Dette har ristet og ikke vært noen god løsning, håper på hjelp. Vil snart ha båten på vannet og er ingen ekspert :) På forhånd takk Tom W Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Kansje det er mulig løfte motorn i front,og senke bak. Mener du kan tilte 7-8 grader uten at det tar skade. Sitér dette innlegget Link to post
wilbjo Svart 25.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Den er tiltet maks så det er nok ikke mulig å mer der, men takk for respons på "problemet" :) Tom Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Leddaksel da.Eller et firma som lager slikt.F.eks uni kardan Sitér dette innlegget Link to post
Tjond Svart 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 (redigert) Flexikobling. Progress bl annet fører disse. http://www.progressi...o/aksel/aqd.htm Men ser du ikke har noe egen støtte for dette mot skrog. På min Huwa er det støpt inn en brakett som kobling hviler mot og som fordeler krefter ut i skrog. Men Progress har sikkert løsninger for dette også. Og du, Du ka jo henge deg på på FB-gruppa for Huwa. Flere som sikkert kan gi deg noen innspill der. Lykke til. Redigert 29.Mai.2012 av Tjond (see edit history) Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.