selco18_ Startet 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2012 Har lest manualen og det står 2,6l og det var det jeg tappet av også, Fyldte 2,6l olje i påfyllingshullet. men da ser det ut til det er altfor mye olje følge peilepinnen. Må drevet settes i gir og få all olje fil renne ned? Lite logisk at det er for mye når jeg tappet samme mengde og fyldte på samme. Hadde en påhenger der skulle drevet fylles fra tapppehull for sikre at det ikke ble luft er dette tilfelle her også siden det er ett lukket system? mvh jh bakken Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Jeg har erfart det samme med mitt 290DP-drev. Når jeg har fylt 2,7 l, stoler jeg på at det er riktig oljenivå på drevet. På 290DP skal peilepinnen ikke skrues inn når nivået sjekkes. Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Jeg pumpet olje inn tappehullet, mye enklere synes jeg :) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Fordelen ved å pumpe oljen inn gjennom avtappings hullet er at man får evakuert luft ut øvre hull. Blir altså ingen luftbobler inne i drevet som kan lure en til å tro det er for mye olje. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
adeneo Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Luftlommer er ikke noe problem på et 280 drev, det er konstruert slik at det ikke er nødvendig å fylle nedenfra og opp. Problemet er nok heller at man har blingset ganske bra når man har lest manualen, og uten å sjekke min egen så er jeg temmelig sikker på at det står klart og tydelig at drevet skal tiltes opp, det skal deretter fylles 2,2 liter med olje gjennom påfyllingshullet bak dekselet, og drevet tiltes deretter ned og nivået sjekkes med peilepinnen, og det toppes eventuelt opp gjennom hullet til peilepinnen til oljenivået er omtrent likt med øverste punkt på pinnen, som er der hvor det flate partiet på peilepinnen slutter. Det står vel også at det skal fylles 30 vekts olje i manualen, men i dag brukes normalt 15W-40 olje (altså motorolje, fyll for all del ikke girolje). Sitér dette innlegget Link to post
selco18_ Svart 25.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Ok men da har det vært for mye olje da. Får prøve tappe litt og se da. Takker for hurtig svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.