Guest Kaptein Fredrik Startet 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2012 (redigert) Jeg har nå satt inn nytt batteri i båten og jeg la merke til at det nesten lener seg inn på en høyttaler. Kan det skje noe når det er en kraftig magnet rett ved siden av? Batteriet er ett nytt Sønnak vedlikeholdsfritt bilbatteri. På forhånd takk Mvh Kaptein Fredrik Redigert 25.Mai.2012 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 intressang tanke... Aldri tenkt over. Klarer ikkje i farten å se noe problem med det. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Det er ett stort magnetfelt i nærheten av magneten. I teorien kan kanskje dette skade elektrilysen/elektrodene i batteriet? Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 No problem. Batteriet vil ikke bli påvirket av det svake magnetfeltet fra høyttalern. Tenk deg en elektrisk drevet truck i et smelteverk for aluminium der magnetfeltet er så sterkt at vernesko med ståltupp blir vanskelig å gå med. Jeg hadde dette som jobb en stund, og det var ingen diskusjon om batteri problemer med magnetfelt. Alle små løfte trucker brukte batteri. Dette er noen år siden ......... og den kan jo være at det er magnetisk påvirkelig metall i nyere batterier. SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 26.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2012 Bare være obs på at batteriet inneholder svovelsyre - og at du derfor kan få litt syrlig lyd fra høyttaleren Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.