Sindre_savage Startet 27.Mai.2012 Del på Facebook Startet 27.Mai.2012 (redigert) Hei I dag hadde jeg tenkt å sjøsette båten min,Føler at jeg er litt på etterskudd,Fikk Vaska, polert, malt bunnstoff og alt som hører med. Men Når jeg tenkte jeg skulle starte motoren, fikk jeg sjokk. Prøvde først sjekke om lysene funket før jeg starter båten, Og det gjorde dem ikke, fant ut at sikringsholderen hadde irret, Så jeg dro for og kjøpe ny på marinaen. Etter å ha byttet den og prøvd å starte motoren, Så hører jeg at startmotoren slår inn et lite sekund, Men dør ut. Så åpner jeg sikringen og sjekker om den er hel, Noe den er, Men så ser jeg at det er en 10 A Sikring, Når båten krever 8 A, vet ikke helt hva det har å si, så jeg kjøpte en ny 8 A sikring og sørget for og få en 8 A Sikring. (Spurte om 8 A Sikring først og,men fikk tydeligvis 10) Jeg fikk byttet den men alt elektrisk er dødt, Noen som vet hva dette kan komme av? Så vidt jeg vet er det bare en sikring på båten. Etter å ha målt ut finnerjeg ut at motoren får 12,7 V, Og ikke noe strøm i båten, Jeg mistenker at det kan være tenningslåsen eller gir,gass konsollen, men jeg vet ikke da jeg er en amatør på sånt. Noen som vet hva som kan være galt? Noen som har opplevd dette? Båten er forøvrig en Askeladden 505. På Forhånd takk,, Håper på et raskt svar og det bare kan være en bagatell. Redigert 27.Mai.2012 av Sindre_savage (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 27.Mai.2012 Del på Facebook Svart 27.Mai.2012 Er bateriet i orden? Ble det koblet fra og ladet i vinter? Jeg ville prøvd å lånt et batteri og prøvd. Kan være så enkelt.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Sindre_savage Svart 28.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Fikk Fikset problemet i dag, Var ikke verre at Batteri kabelskoen (-) Var så irra at den ikke klarte å levere nok strøm til motoren. Så nå er det ihvertfall fikset, takk for hjelpen foret godt tips, Men batteriet har stått inne i vinter og blitt fulladet nå i mai :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.