Jump to content

Aftenposten: - Jeg er lei av forpliktelsen

Sjøogvind

Recommended Posts

Jeg er enig i at det er bekymringer og utgifter knyttet til båten, men det er jo noe man velger når man kjøper seg en båt. At man føler at man bruker den for lite og ikke synes det er verdt det, da er man vel ikke et båtmenneske. Og når han her er sistemann uti med båten, først opp igjen og bare har brukt båten i 50 timer siden 2009, så prioriterer han ikke akkurat sjølivet. Da er det klart at det kan bli mye bekymringer og utgifter i forhold til båtglede. Men dette er jo noe man må tenke igjennom og undersøke litt før man kjøper seg en båt. Vurdere behovet og størrelse. Kanskje man har en snill nabo man kan låne/leie en båt av en gang i blant eller være med andre på tur for å få kommet seg på sjøen. Jeg har hatt båt i 17 år, og kommer nok til å fortsette med å ha det i 17 år til, og sikker 17 år til etter det igjen.

KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson

Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP

Ja, der er bekymringer og arbejde forbundet med at eje ting. Som buddisterne siger: Ejer man mere en fem ting, så ejer tingene en. Jeg solgte en ødegård i Sverige for ti år siden fordi der var for meget bøvl hele tiden. Båden giver mig lige nu langt flere glæder end sorger, men den dag den ikke gør det mere, så er det også slut med den.

Fy søren. Er flau. Han ser jo og høres ut som om kona har gått bort og ungene narkomane!

Det er snakk om å ikke gidde å ha / bruke en lukusvare som en båt. Gå å syte for det? Burde skamme seg.

Klarer han ikke oppleve gleden og herligheten båtlivet gir så selg skiten og sitt i parken og vær misfornøyd. Jaggu glad jeg ikke kommer til å ligge ved siden av vedkommende i gjestehavn.

Makan.

Grei reklame det der når han skal selge båten, jeg gikk ihvertfall inn å fant FINN-annonsen :wink:

Hvorfor aftenposten gidder å bruke tid og penger på det, eller hva de egentlig ville frem til, aner jeg fortsatt ikke.

Redigert av littmild (see edit history)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Video`n er kanskje ikke så veldig representativ for de fleste som er på dette forumet, men tror faktisk mange andre tenker litt i de baner. De liker kanskje godvær med sol, varmt og lite vind når de er på sjøen. Mange, særlig de med mindre båter bruker bare båten når det er slike forhold. Da er det kanskje ikke så rart at noen synes antall slike dager blir for få til å forsvare utgifter og arbeid med båten?

Har man større båt med bedre boforhold så tåler man ofte litt dårligere vær i perioder, men også da kan nok noen føle at de hadde hatt det bedre enn annet sted når været har vært dårlig i mange dager, gjerne feriedager.

Selv om en del mener at man aldri må regne på totalugiftene og arbeidet med båten opp mot antall bruksdager/døgn så tror i hvertfall jeg at en del begynner å gjøre det. Det er nok bare et fåtall av antall båteiere som har et så voldsomt lidenskaplig forhold til båt at de bruker den uansett vær, og som elsker å vaske, pusse og vedlikholde.

Nå er det vel heller ikke sikkert at vedkommende på video`n hår gjort noe annet en svart på spørsmål om hvorfor han ønsker å selge båten til en oppsøkende journalist med kamera?? Skjønner ikke helt frustrasjon over at noen setter ord på det.. . Er man kanksje lei av å bli minnet på noe man har tenkt litt selv ?? :wink:

Redigert av olpi (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...