galaxy Startet 28.Mai.2012 Del på Facebook Startet 28.Mai.2012 Mange båter til salgs og dårlige sommere er kanskje noe av årsaken til tregt salg i Norge. Jeg lurte på å annonsere båten i utlandet. Noen som kan tipse om bra nettsider? Hva med moms? Må jeg betale moms til norske myndigheter ved salg til et EU-land? Hvordan sikre at jeg får pengene? Det følger med båthenger registrert på norske skilter. Selger altså båt og henger. Det er omregistreringsavgift ved eierskifte i Norge pga. størrelse og vekt. Hvordan skal jeg forholde meg ved salg av denne til utlandet? Sitér dette innlegget Link to post
xplorerx Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Blocket.se er den svenske versjonen av Finn.no, så prøv der. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Kan det være at prisen er for høy siden du ikke får solgt? Sitér dette innlegget Link to post
galaxy Svart 28.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Blocket.se er den svenske versjonen av Finn.no, så prøv der. ... og link til båtannonsene? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Har du prøvd et skikkelig priskutt? I utlandet er jo ofte prisene lavere enn Norge.. Sett ned til f.eks 150000.. Om du må kvitte deg med den er det ofte prisen det står på... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
xplorerx Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 På høyre side velger du Län (samme som fylke i Norge) Når du har valgt dette er det enkelt å se hele Sverige etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Marked i utlandet er mye dårliger en i norge for tiden. Men i norge selges det endel, halvparten av gjestebåtene i Egersund denne uke har vært båter som har fått nye eiere på vei hjem. Så det er omsettning. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Nonsense Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 (redigert) Link til seilbåter på Blocket: http://www.blocket.s...062&ca=20&md=th Redigert 28.Mai.2012 av Nonsense (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Du beveger deg i MacGregor-land med den båten der. Om du nevner MacGregor i annonsetekst, vil de som søker på MacGregor få opp båten din som et alternativ. Tror nok det kan være positivt, for båten så ikke dum ut den. Men pris er alltid resultatet av tilgjengelighet og pris. Og du har tydeligvis enten ikke markedsført på en måte som har nådd ut til potensielle kjøpere (se råd om MacGregor-tekst), eller du har ikke kommet nok ned i pris til at potensielle kjøpere finner den attraktiv sammenlignet med alternativene. Det gikk en 1996 MacGregor 19 med Honda 10hk og henger for 33 000 kr på finn denne uka. Og det ligger en 26X ute til samme prisforlangende som din båt... Det blir litt for stort prissprang ift totalpakke, vil jeg si. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Nonsense Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Med valutaforskjell og moms blir den båten fort over 100.000 dyrere i Sverige. Tror det er vanskelig å selge ting den veien, om ikke det er noe helt spesielt. Men en annonse koster jo ikke stort. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Hva med moms? Må jeg betale moms til norske myndigheter ved salg til et EU-land? Du må ikke betale noe til norske myndigheter. Men kjøper må trolig betale VAT/Moms etter aktuelt lands gjeldende regler når denne importerer den inn til sitt land. Sitér dette innlegget Link to post
galaxy Svart 28.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Apropos sml. med MacGregor. Majestic har den store fordel at den har fast balast i motsetning til Mac Gregor som har vannbalast. Det har faktisk inntruffet drukningsulykker med McGrgegor pga. manglende vannbalast. http://www.ne-ts.com/ar/ar-407capsize.html Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Knakende fin båt det der. Liker konseptetmed senkekjøl og trailbar. Hvordan seiler den? Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 (redigert) Majestic har den store fordel at den har fast balast i motsetning til Mac Gregor som har vannbalast. Jeg har aldri eid verken Majestic eller MacGregor. Men jeg tenker på vannballasten som en av MacGregorens store fordeler... Med 4 personer eller mindre ombord, er det greit å tømme ballasttank for å redusere bensinforbruk samt øke fart ved lengre distanser for motor. Ellers er det flott å ha lettest mulig båt på tilhenger. Men i alle andre situasjoner anbefaler produsenten at ballasttank er full, såvidt jeg kan se. Om du leser din egen link, var ballasttanken tom til tross for at det var flere personer ombord enn hva båten er godkjent for. Når båten i tillegg gikk for motor, samt at alle voksne ombord var alkoholpåvirket, må det nok litt selgerinstinkt til for å legge skyld på båten i dette tilfellet... Noterer meg at du fulgte rådet og nevner MacGregor i annonsen nå. Men tenk på at potensielle MacGregor-kjøpere sannsynligvis har lest seg opp til å mene det samme som jeg skriver over, og at du dermed støter dem fra deg ved å fremheve noe de ser som en fordel til å være en bakdel. Da er det like lurt og ikke nevne MacGregor i det hele tatt, etter min mening. Redigert 28.Mai.2012 av ModeraTore (see edit history) Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
MT. Svart 2.Juni.2012 Del på Facebook Svart 2.Juni.2012 Feilinformasjon eller ikke, gratulerer med salg. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.