Ka2 Startet 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2012 He! Hvem vet hva heter styrbord når du er på land? Tusen takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ariel . Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Klipt fra Wikipedia Styrbord er høgre side av ein båt eller eit fartøy når ein står akterut og ser frametter. Dette i motsetning til babord som er venstre side. Sitér dette innlegget Prosjekt Summerdream 28 Link to post
Jan E. Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Når de gamle skutene var på land så fjernet de vel ikke styrbordet... Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
TICORA Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Spørsmålet kan vel tyde på at en feilnavigering har funnet sted:-) Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 (redigert) Høyre. Må ikke forveksles med Arbeiderpartiet som er litt til venstre i leia, men med en del ukontrollerte svinger både til styrbord og babord... Redigert 28.Mai.2012 av roesok (see edit history) Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Jawik Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Velkommen Trikse spørsmål og ikke så verst Vist du mener med dette at du er oppi en båt som står på land eller ligger på sjøen så blir SB = SB og BB = BB. Men er du selv plassert på landjorda og ikke oppi en båt som står på land blir det henholdsvis høyre og venstre side av båten som gjelder. Og vet du hva sidemann snakker om mens dere står på kaia kan SB og BB anvendes. Og nå kommer debatten til å rulle videre for ente gang Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
littmild Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Jeg bruker utelukkende himmelretninger når jeg er på land, så slipper vi slik forvirring. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Woody Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Styrbord heter vel styrbord på land også. Man kan vel sitte på Mount Everest og fortelle om maritime ting som styrbord og babord. :lol: Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
emilskj Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Jo mer man tenker over spørsmålet, jo mer interessant blir det jo faktisk. For biler snakker man om "førersiden" og "passasjersiden". Men noe fullgodt uttrykk for å identifisere sidene relatert til fartsretningen for et bevegelig objekt på land, kommer jeg sannelig ikke på. Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
littmild Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 For biler snakker man om "førersiden" og "passasjersiden". Her har vi jo også to muligheter avhengig av hvilket land man er i(eller hvilket land bilen er laget for), samt noen biler der du sitter i midten. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Zenit Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 (redigert) Styrbord er styrbord og babord er babord på en båt uansett om en er oppi båten eller sitter i godstolen hjemme. Redigert 28.Mai.2012 av Zenit (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Styrbord er styrbord og babord er babord på en båt uansett om en er oppi båten eller sitter i godstolen hjemme. Som sagt: "Og vet du hva sidemann snakker om mens dere står på kaia kan SB og BB anvendes." Om det er på kaia eller i godstolen går ut på ett fett. Forvirringen kan bli total på Mount Everest Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Poseidon Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 ...... For biler snakker man om "førersiden" og "passasjersiden".... Hvorfor det? Jeg bruker styrbord og babord med største selvfølgelighet også i bilene - dermed har jeg ett problem mindre her i verden Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Astor Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 ...og jeg bakker inn til lasterampene med skapbilen med den største selvfølglighet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Akkurat det med å bakke eller rygge en bil, tror jeg har litt med dialekt å gjøre. Jeg er temmelig sikker at vi alltid bakket med bil når vi skulle kjøre bakover da jeg var ung og bodde hjemme i Stavanger. Og så kostet vi ikke fortauet for snø, vi sopte det selv om piassavakosten var aldri så heterofil! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
hifo Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Hvorfor det? Jeg bruker styrbord og babord med største selvfølgelighet også i bilene - dermed har jeg ett problem mindre her i verden Bare for å gjøre forvirringen komplett Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Møkkalasset Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Sjekk Haabys gamle tråd. Der hadde han skrevet hhv styrbord og babord på siden av båten.... Da er det ikke tvil... Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Hmm... Nå kom jeg på hva jeg kan kalle båten. "Styrombord" på styrbordside, og "Barnombord" på babord.... Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.