Jump to content

Hva heter styrbord når du er på land?

Ka2

Recommended Posts

Velkommen :flag_bp:

Trikse spørsmål og ikke så verst :lol:

Vist du mener med dette at du er oppi en båt som står på land eller ligger på sjøen så blir SB = SB og BB = BB. Men er du selv plassert på landjorda og ikke oppi en båt som står på land blir det henholdsvis høyre og venstre side av båten som gjelder. Og vet du hva sidemann snakker om mens dere står på kaia kan SB og BB anvendes.

Og nå kommer debatten til å rulle videre for ente gang :lol:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Styrbord er styrbord og babord er babord på en båt uansett om en er oppi båten eller sitter i godstolen hjemme.

Som sagt: "Og vet du hva sidemann snakker om mens dere står på kaia kan SB og BB anvendes." Om det er på kaia eller i godstolen går ut på ett fett.

Forvirringen kan bli total på Mount Everest :lol:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Akkurat det med å bakke eller rygge en bil, tror jeg har litt med dialekt å gjøre. Jeg er temmelig sikker at vi alltid bakket med bil når vi skulle kjøre bakover da jeg var ung og bodde hjemme i Stavanger. Og så kostet vi ikke fortauet for snø, vi sopte det selv om piassavakosten var aldri så heterofil!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...