Jon-Kåre Startet 28.Mai.2012 Del på Facebook Startet 28.Mai.2012 Et blad knekt og et borte vekk på min propulse proppel så da må jeg invistere i ny og det blir ikke propulse. Nåen som vet hvilke. Stigning etc jeg trenger? Passer alle proppeler på evinruden eller er det noe jeg må passe på her og? Hvilken merker går overens med evinruden? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 28.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Kan en av http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34772040 være noe ? TRenger hjelp her, dette har jeg ikke peiling på Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
glalaks Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 ta av den du har og les av tallene.. om den propellen passet bra, kjøper du en som har samme dimensjon.. jeg ville vurdert stålpropell.. men ingen nødvendighet.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Jon-Kåre Svart 28.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Kan ikke det da båten ligger forlatt ved feriestedet vårt og jeg skulle ha hatt ny propell når jeg dro ut neste gang. Proppelen som sto på bar en slik komposittsak med justering av stigningen på men hvilken diameter og hvilken stigning denne er innstilt med aner jeg ikke Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
ivar Svart 29.Mai.2012 Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 (redigert) 17 eller 18 fot den du har? Hva slags fart og turtall fikk du med pro-pulsen? vil tippe noe rundt 15-17" i stigning kan passe, men det er bare et råtips Redigert 29.Mai.2012 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jon-Kåre Svart 29.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 Den er vell 17,5 fot. Fikk 5500 når jeg var alene og med lite last, toppfart 28-29 knop. 20-22 ved 4500. Hva med diameteren. Har ofte last og familien med slik at det er vell en fordel at den går lett Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 29.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 Har sendt forespørsel på den minste av de jeg linket til. Blir den for lett kan jeg beholde den som reserve og bruke den som utgangspunkt for en mere optimal. Hadde nå bRe selger svart. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
ivar Svart 29.Mai.2012 Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 evt kjøp begge og videreselg den som passer dårligst Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jon-Kåre Svart 29.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 Har en mistanke om at dn an bli litt lett men da jeg enda et år eller to kjører rimelig lastet til hytta er det vel greit, blir den altfr lett får jeg finne en som er mere opptimal. Ser de kan skaffes for under 2000,- på nettet og da er ikke forskjellen fra 1600,- som han skal ha for den største så stor. 2600,- koster en 13,25x17 hos Nothuset i Sandnessjøen Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
ivar Svart 29.Mai.2012 Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 (redigert) Har en mistanke om at dn an bli litt lett men da jeg enda et år eller to kjører rimelig lastet til hytta er det vel greit ja med båten full av material så er det sikkert greit med lett propell (det vi kaller "festivalpropell" litt lenger nord ) (Er det "smio" i Skålvær som er under restaurering , eller blander jeg deg med noen andre?) Redigert 29.Mai.2012 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jon-Kåre Svart 30.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2012 Det er nok Smio så du blander rett Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 9.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 (redigert) Da ble det den minste, har ikke fått prøvekjørt skikkelig da det er litt ruskete utpå men virker som den er litt for stor, bikket 5100 på tdenneurtelleren men hadde ikke optimal trim, tror jeg slår meg til ro med denne og kjøper nye blad til propulsen for å ha som reserve proppel. Alu proppelen er iallefall mye hvassere i akselrasjonen Under er bilde av det som er igjen av propulsen, kan det være tretthetsrudd som har ført til at 2 av bladene er knekt av og et tredje sansynligvis ristet løs av ubalanse når de 2 første var dratt sin kos. berørt grunnenikke merket at jeg har truffet noe i vannet eller berørt grunnen Redigert 9.Juni.2012 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 10.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2012 Da fikk jeg testet bedre på tur hjem fra Skålvær. Fikk maks 5200 noe som ga 3-4 knop bedre fart en propulsen ga på 5500. Enda bedre var at jeg nå lå i 23,5-24 knop med 4000 med propulsen måtte jeg opp i 4600 for å holde den farten men kjørte oftest med 4000 da jeg innbiller meg at den her går rimeligst? Dette tyder vel på at propulsen har mye slipp? Eller ville den gitt samme resultat hvis den hadde blitt stilt 1hakk tyngre? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.