Jump to content

VP D2 stoppet, skiftet dieselfiltre uten at det hjalp. Løsning?


baatsman

Recommended Posts

Etter litt motring idag, stoppet motoren. Seil heises og underveis skifter jeg filtre. Det hjalp ikke. Prøvde å pumpe med dieselpumpen, men det virket tett. Når den ble trykket inn, kom den ikke ut igjen. Dieselfiltre ble skiftet før i år, Ikke mye dritt i de. I etterkant har jeg fylt en gang i år, Utgårdskilen. Der fyller yrkesfartøyene hele tiden, så jeg synes det er rart vis det har kommet noe dritt i dieseln der.

 

Kan det være noe annet. Tips ønskes:)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Skiftet filter og det så fint ut. Og jeg skiftet for ca 2 md siden også. Motoren startet fikk ca 7-800 omdr. før den stoppet igjen. Kran sjekket jeg også. Men jeg ser at kranen er montert på kobber rør. Kan det ha kommet skit i det tynne røret og tettet dette. Bavaria bruker plast-tanker og ved montering av varmer, er jeg usikker på om tanken blir støvesugd/renset. Jeg skal nedover i morgen ettermiddag og frem til torsdag kveld. Skal lete etter mannlokk også.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Dette med manglende støvsuging er jeg sikker på i vår Bav.

Det var plastspon i røret inn mot kran hos oss.

 

Hva gjorde dere? Har lite tro på dårlig diesel. Utgårdkilen brukes av fiskerne året rundt. Forrige fylling var året før på Sætre. Begge steder har stor trafikk. Og derfor heller jeg til noe som har tettet røret mot kran.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...