Jump to content

DAB radio i båt. Bytte ut eksisterende CD-spiller/FM-radio

baatentusiasten

Recommended Posts

Jeg har en Uttern D55 hvor det ble for 6-7 år siden installert CD-spiller med FM-radio og to høyttalere fra Sony. Båten blir bare brukt langs sørlandskysten og jeg syns ikke det er gode FM-signaler der. Jeg lurte på om det er mulig å bytte ut denne mot en CD-spiller som også har DAB-radio og om noen har anbefalinger?

Det blir ikke nødvendigvis bedre forhold på DAB. Kanskje det du egentlig trenger er en bedre antenne? For å svare på spørsmålet ditt: Jeg regner med at det er snakk om en standard 1DIN "Bilspiller", da er det jo bare å plukke ut den gamle og putte inn en ny, mulig du trenger en adapter, avhengig av hvilken plugg som er der fra før og hvilken plugg som er på den nye. Eneste anbefaling egentlig er at du bør styre unna de billigste merkene, og bruke noe som er beregnet for båt.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Jeg husker ikke modellnavnet i hodet her jeg sitter nå, men skal sjekke det når jeg skal en tur på hytta. Hvis jeg skal bytte antenne ønsker jeg ikke noe som stikker langt opp fra båten :)

Det Sony ustyret som er i båten nå er for båtbruk. Så det enkleste er kanskje å bytte til en annen Sony spiller med DAB og håpe på at pluggen er lik, eller evt. se om det er noen bedre antenner enn det det var da jeg kjøpte den.

Skal du kjøpe DAB radio, kjøp DAB+. Vanlig DAB er på vei ut

Ja, det må bli DAB+!

Jeg skal sjekke hvilken modell / antenne jeg har når jeg kommer ned på hytta, så kan oppdatere tråden igjen da.

Er det noen som har tips på hvor en kan få tak i DAB utstyr for tilkobling på eksisterende radio, slik at jeg slipper å bytte ut den gamle radioen jeg har i

båten.??

Ja, dette er også en mulighet for meg. Det går an i bil, så da bør det være noe utstyr til båt også?

Det er en Sony CDX-S2000 cd-spiller jeg har.

Fjernkontroll: Sony RM-X114 og sprutsikkert deksel + 2x høyttalere.

Etter et søk på google så er vel dette en vanlig bilstereo og ikke båtstereo, bare at jeg har sprutsikkert deksel og Sony Marine høyttalere. Eller tar jeg feil?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...