baatentusiasten Startet 29.Mai.2012 Del på Facebook Startet 29.Mai.2012 Jeg har en Uttern D55 hvor det ble for 6-7 år siden installert CD-spiller med FM-radio og to høyttalere fra Sony. Båten blir bare brukt langs sørlandskysten og jeg syns ikke det er gode FM-signaler der. Jeg lurte på om det er mulig å bytte ut denne mot en CD-spiller som også har DAB-radio og om noen har anbefalinger? Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 29.Mai.2012 Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 Jeg ferdes også for det meste langs sørlandskysten, men har ganske gode radioforhold. Riktignok hører jeg mest på NRK P1. Men er det bedre forhold med Dab? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 29.Mai.2012 Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 Det blir ikke nødvendigvis bedre forhold på DAB. Kanskje det du egentlig trenger er en bedre antenne? For å svare på spørsmålet ditt: Jeg regner med at det er snakk om en standard 1DIN "Bilspiller", da er det jo bare å plukke ut den gamle og putte inn en ny, mulig du trenger en adapter, avhengig av hvilken plugg som er der fra før og hvilken plugg som er på den nye. Eneste anbefaling egentlig er at du bør styre unna de billigste merkene, og bruke noe som er beregnet for båt. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
baatentusiasten Svart 29.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 Jeg husker ikke modellnavnet i hodet her jeg sitter nå, men skal sjekke det når jeg skal en tur på hytta. Hvis jeg skal bytte antenne ønsker jeg ikke noe som stikker langt opp fra båten :) Det Sony ustyret som er i båten nå er for båtbruk. Så det enkleste er kanskje å bytte til en annen Sony spiller med DAB og håpe på at pluggen er lik, eller evt. se om det er noen bedre antenner enn det det var da jeg kjøpte den. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 29.Mai.2012 Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 Tror det enkleste er å bytte til en bedre antenne. Mye billigere også. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 29.Mai.2012 Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 Kikket på sony sine hjemmesider, så ikke ut som de hadde noe til båt med DAB. Åssen antenne har du nå da? Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Rångepådl Svart 29.Mai.2012 Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 Skal du kjøpe DAB radio, kjøp DAB+. Vanlig DAB er på vei ut Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 29.Mai.2012 Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 Er det noen som har tips på hvor en kan få tak i DAB utstyr for tilkobling på eksisterende radio, slik at jeg slipper å bytte ut den gamle radioen jeg har i båten.?? Sitér dette innlegget Link to post
baatentusiasten Svart 29.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 Skal du kjøpe DAB radio, kjøp DAB+. Vanlig DAB er på vei ut Ja, det må bli DAB+! Jeg skal sjekke hvilken modell / antenne jeg har når jeg kommer ned på hytta, så kan oppdatere tråden igjen da. Er det noen som har tips på hvor en kan få tak i DAB utstyr for tilkobling på eksisterende radio, slik at jeg slipper å bytte ut den gamle radioen jeg har i båten.?? Ja, dette er også en mulighet for meg. Det går an i bil, så da bør det være noe utstyr til båt også? Sitér dette innlegget Link to post
baatentusiasten Svart 30.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2012 Det er en Sony CDX-S2000 cd-spiller jeg har. Fjernkontroll: Sony RM-X114 og sprutsikkert deksel + 2x høyttalere. Etter et søk på google så er vel dette en vanlig bilstereo og ikke båtstereo, bare at jeg har sprutsikkert deksel og Sony Marine høyttalere. Eller tar jeg feil? Sitér dette innlegget Link to post
sjöfugelen Svart 30.Mai.2012 Del på Facebook Svart 30.Mai.2012 NRK har planer om overgang til DAB, men så vidt jeg vet har ikke lokalradioene det ennu. Men NRK har jo det störste utbudet av informasjon, så DAB blir vel nödvendig. Noen som vet hvordan det er med Radio Norge og P4 f.eks. Går disse også over til DAB?? Sitér dette innlegget Link to post
TF Svart 30.Mai.2012 Del på Facebook Svart 30.Mai.2012 Radio Norge og P4 sender DAB. En del av nærradioene sender DAB+. F.eks. Klem FM, NRJ Norge, The Voice Norge, Radio 1 Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 NRK har planer om overgang til DAB, men så vidt jeg vet har ikke lokalradioene det ennu. NRK sine sendinger, inkl lokalradiosendinger går også på DAB. (jo, da, også på FM) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Roger jo Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Det er vel i 2017 der er slutt på FM, Det beste med DAB er Båt været og at etter som jeg har erfart er det bedre dekning med DAB, strekningen Mandal /Strømstad. FM antennen 17m oppe er og TV antenne, DBB radio under dekk med en liten pisk. http://www.nrk.no/dab/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.