Jump to content

14ft Askeladden, hvordan fleste løsnet treplate på akterspeil?

Kristoffers1

Recommended Posts

Har lekkasje bak på akterspeilet på min 14 fots Askeladden, gjennom skruehullene mellom treplata og skroget. Siden denne plata er skrudd fra innsiden i sin tid, lurer jeg på hva som er beste måte å feste den på nytt på? Jeg har kappet bort de gamle skruene og tettet skruehullene med polyestersparkel. Planen er å smøre godt med Sika og dra plata inntil med 2-4 syrefaste treskuer gjennom plata og rett i glassfiberen, men er usikker. Holder kun liming med Sika for å slippe å perforere skroget? Takknemlig for råd.

Og du bør definitivt skru fra glassfibersiden og inn i treplata med noen gode syrefaste skiver som minimum. Det er ikke nok hold i glassfiberen dersom du skrur andre veien.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Jeg gjorde følgende for noen år siden: Sett på ny hylse for drainet, lekker mye vann inn der. Bruk bra med Tec7 og stemple opp braketten. Holder fortsatt. Du kan også sette inn gjennomgående bolter fra tankrommet, men helst over vannlinja. Men denne båten er så lav bak at nesten hele plata er under vann ved lav fart.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...