Kristoffers1 Startet 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2012 Har lekkasje bak på akterspeilet på min 14 fots Askeladden, gjennom skruehullene mellom treplata og skroget. Siden denne plata er skrudd fra innsiden i sin tid, lurer jeg på hva som er beste måte å feste den på nytt på? Jeg har kappet bort de gamle skruene og tettet skruehullene med polyestersparkel. Planen er å smøre godt med Sika og dra plata inntil med 2-4 syrefaste treskuer gjennom plata og rett i glassfiberen, men er usikker. Holder kun liming med Sika for å slippe å perforere skroget? Takknemlig for råd. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Jeg ville nok spandert på noen skruer for å være sikker, og ville nok også heller brukt tec7 enn sikaflex. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
egilwh Svart 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Og du bør definitivt skru fra glassfibersiden og inn i treplata med noen gode syrefaste skiver som minimum. Det er ikke nok hold i glassfiberen dersom du skrur andre veien. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Brakkvannsseiler Svart 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Hei. Er det en 14-2210? Sitér dette innlegget Link to post
Kristoffers1 Svart 30.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Ja, en 14- 2210. Se et par bilder under. Skulle gjerne skrudd fra glassfibersiden, men problemet er jo at man ikke kommer til den veien uten å demontere "alt"...? Sitér dette innlegget Link to post
Brakkvannsseiler Svart 30.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Jeg gjorde følgende for noen år siden: Sett på ny hylse for drainet, lekker mye vann inn der. Bruk bra med Tec7 og stemple opp braketten. Holder fortsatt. Du kan også sette inn gjennomgående bolter fra tankrommet, men helst over vannlinja. Men denne båten er så lav bak at nesten hele plata er under vann ved lav fart. Sitér dette innlegget Link to post
Kristoffers1 Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Tusen takk for råd - dette høres ut som forsøket verdt. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Hva med tech7 og i tilleg bruke bolter til å feste motor? Om du har motor på da? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.