Jump to content

Hvilke kundeerfaringer har brukere angående Faannessen A/S


Auskar

Recommended Posts

Vil vite hvilke kundeerfaringer brukere har av Faannessen A/S Bergen?

 

Har selv bestilt diverse Tjæreprodukter der + tilhørende varer og noen båtsøm, roer etc.

 

http://www.faannessen.no/

 

Dette gjort i midten av Mai.

 

Etter litt over en uke sjekket jeg nettsiden og ordren stod oppført som ubehandlet ( gjør det ennå ).

Ringte da butikken og fikk etter en stund svar om at den var effektuert med mindre forandringer angående båtsøm.

 

I utgangspunktet ville jeg avbestille varene, men siden varene ble opplyst som sendt ca 23.05 antok jeg at de var rett rundt hjørnet.

 

Ett par dager senere mottok jeg faktura på varene ( 25.05.12) dette før Pinse.

Regnet da med at varer var rett rundt hjørnet, men i dag - 2 virkedager etter Pinse er ennå ikke varer dukket opp.

 

Forsåvidt andre gang jeg mottar faktura før varer er i hende, første gang var fra ett annet firma, men da dukket varer opp dagen etter faktura.

 

Synes dette har gått tregt, og vil egentlig ikke betale faktura før varer er i hende.

 

Har sendt bedrift epost og avventer svar, er flere som selger Tjæreprodukter via nettet - til og med steinkulltjære.

 

Hvis faktura må først betales og orde effektueres i etterkan vil det gå alt fort lang tid.

 

Dette var ikke oppført heller på faktura, og bedriften oppgav ordren som sendt pr. tlf.

 

Bedre da med forhåndsbetaling eller via kort som VISA etc.

Kan da gå over måneden før varer er i hende, og det blir alt for lenge.

 

Vil da heller gå for ett par andre selgere av lignende produkter - bla:

 

http://www.tarinol.n...oup.asp?group=2

 

http://www.espegard....id=30&prodid=64

 

Hvis denne siden er oppdatert...

Redigert av Auskar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har heller ikkje bestilt varer av dei på nett, berre kjøpt over disk, og då har det alltid vore bra service. Greie folk som har peiling på trebåt.

Forøvrig eit helsikes styr å komme seg inn på lageret på skoltegrunnskaien pga. dette forbaska terrorgjerde, men men...

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Ingenting mottatt enda, men ringte de opp på tlf igjen da jeg ikke fikk svar på email.

 

De har brukt Schenker som transportselskap.

 

Varene ble hentet av Schenger 23.05.12 og planlagt levert 29.05.12

 

Altså 6 dagers leveringstid fra Bergen, i dag er det den 31.05.12 og varer enda ikke mottatt.

 

Hadde gått dobbelt så raskt med hurtigruten som vel kjører med noe under 20 knops fart, på 6 dager hadde den nådd Kirkenes fra Bergen.

 

Varene ble omlastet i Namsos fikk jeg vite hos Schenker sentralt, de tok en tlf og fikk beskjed om at de "trodde" varene var levert hos meg.

Det er de altså ikke, og jeg undres på om Schenker bruker kameler til befraktning begrunnet med både leveringstid og kjennskap til adresser.

 

Synd at Fannessen ikke brukte posten, der går det raskt til tross for tidvis klager.

 

Har en god del erfaringer med utenlandske fraktselskaper bla DHL og andre der jeg har handlet i Tyskland, Nederland, Slovakia, England, USA ++++ og det har alltid gått forholdsvis raskt og greit.

 

Men her innenlands funker det ikke.

Kanskje en pekepinn på hvordan det vil gå hvis og når posten får mere konkurranse?

 

Fannessen er vel greie, men de burde evaluert sin bruk av Schenker som befrakter.

Blir nesten slik at en må spørre selger nå om hvilke frakteselskap de benytter.

 

På noen nettsider står dette oppført som alternativer innen posten/Bring osv.

 

Ble noe skeptisk da Schenker ble nevnt, har vel tidvis observert biler fra dem her men heller sjeldent.

 

Eneste transportmottak foruten posten her er vel Nor-cargo som vel også ekspederer hurtigruten + ett håpløst selskap som bruker Bunnpris.

Spar bruker vel også Eurospar, men har muligens gått over til posten igjen.

 

Forøvrig var prisene hos Fannessen helt greie, kvaliten på varene står igjen å se hvis og når jeg er de i hende.

Men befraktningen var helt elendig.

Redigert av Auskar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Igjen samme tullet - gammel orde som jeg fikk til slutt står oppført som kansellert på min konto.

 

Bestilte Linolje og Terpentin 20.08.2015 - etterlyste dette pr. email 02.09.2015 og har ingenting hørt enda.

 

 

20.08.2015 21:48 XXXX

Ny/Ubehandlet

 

Ordre står oppført som ny/ubehandlet - får ta en tlf. omgående.

Link to post
Share on other sites

Butikken har eksistert siden nittenhundreogfårikål, og har det meste til trebåter (og plastikkbåt) . Synd at det butter litt imot på netthandelen, men jeg vet at de leverer rundt hele Norges land, og er faktisk ganske rimelig på mange produkter. Fikk iallefall mye billigere galv.fortøyningsbolter enn hva OBS hadde, og av kraftigere utførelse.... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...