Jump to content

Mercury 60 hk, 2-takt 1999 mod. alarm kjøling


Aslakf

Recommended Posts

Her en Askeladden 475 Fighter med en Mercury 60hk, 2 takt 1999 model. De senere år har jeg begynt å få problem med at jeg får alarm ved kjøring i lav hastighet. I fjor sommer ble dette problemet større og jeg valgte å bytte impelleren i høst. Det var da ingen synlige tegn på groing eller avleiringer i vanninntaket. Impelleren var brukt i 3-4 år og var ikke merkbart slitt. Har hatt service hver høst med kjøring av motor 15-20 min i ferskvann, ingen konserveringsvæske eller liknende brukt i vanninntaket. Hendelsesforløpet er slik at jeg kjører rolig en ca 10 minutter, så starter alarmen å hyle. Jeg kan da enten daue motoren og vente litt før jeg starter, eller øke farten og etter ca 2-300 meter forsvinner alarmhylingen. Kontrollstrålen er i enkelte tilfeller slapp ved tomgang, men de fleste ganger er strålen sterk ved tomgang. Ved vanlig rask kjøring kommer ikke alarmen.

 

Noen som har kjennskap til hva dette kan skyldes og hva jeg kan gjøre?

 

Vet noen hvor temperaturføleren er plassert?

 

Kan dette skyldes avleiring/salt i kjølekanaler?

 

Hvor god indikator er kontrollstrålen for reel kjøling?

 

Hva slags middel kan benyttes for å rense opp i kjølekanaler.

 

 

Venter i spenning på svar

 

Mvh

aslak

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...