Aslakf Startet 30.Mai.2012 Del på Facebook Startet 30.Mai.2012 Her en Askeladden 475 Fighter med en Mercury 60hk, 2 takt 1999 model. De senere år har jeg begynt å få problem med at jeg får alarm ved kjøring i lav hastighet. I fjor sommer ble dette problemet større og jeg valgte å bytte impelleren i høst. Det var da ingen synlige tegn på groing eller avleiringer i vanninntaket. Impelleren var brukt i 3-4 år og var ikke merkbart slitt. Har hatt service hver høst med kjøring av motor 15-20 min i ferskvann, ingen konserveringsvæske eller liknende brukt i vanninntaket. Hendelsesforløpet er slik at jeg kjører rolig en ca 10 minutter, så starter alarmen å hyle. Jeg kan da enten daue motoren og vente litt før jeg starter, eller øke farten og etter ca 2-300 meter forsvinner alarmhylingen. Kontrollstrålen er i enkelte tilfeller slapp ved tomgang, men de fleste ganger er strålen sterk ved tomgang. Ved vanlig rask kjøring kommer ikke alarmen. Noen som har kjennskap til hva dette kan skyldes og hva jeg kan gjøre? Vet noen hvor temperaturføleren er plassert? Kan dette skyldes avleiring/salt i kjølekanaler? Hvor god indikator er kontrollstrålen for reel kjøling? Hva slags middel kan benyttes for å rense opp i kjølekanaler. Venter i spenning på svar Mvh aslak Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.