Rune870 Startet 30.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2012 Men så ble det sånn da. Motor og båt gikk dårlig. Dårlig med turtall i gir. Fikk så en som trodde han kunne dette til å stille inn en "ventil" eller skrue i forkant. dette økte turtallet. Så overføringen til gassen, skulle da skrues tilbake. løftet av en arm, og byttet plassering. Resultat, båten starter ikke. Denne ventilen ble skrudd helt ut, da det satt fast pga noe plombering, rant diesel ut. Har dette noe betydning? Kommer diesel ut fra tilkobling til dysene. (alle 6) Dette er en bmw marine, med en bosch dieselpumpe 0 460 416 022 Noen forslag til tiltak til å få startet igjen? Noe spesielt med lufting? Har prøvd å sette tilbake til utgangspunktet, men vil fortsatt ikke fungere. Motor fyrer kun med startgas. -Rune Sitér dette innlegget Link to post
færd Svart 30.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 (redigert) Da ville jeg i første omgang bedt den "motorkyndige" finne ut av han har skrudd på og så sørget for at han fikset det han har justert ut på viddene. Det er vel en grunn til at justeringsskruer er plombert har jeg lært. Resten kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med, hadde jeg kunnet så skulle jeg gjort det Redigert 30.Mai.2012 av færd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rune870 Svart 30.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 "motorkyndig" ja... Jeg får forsøke et par timer etterpå. Finnes det noe mekanikere som jobber ute i "felten" hadde vært greit å slippe å skru ut pumpe for om det er bagateller... Så noen som vet om noen rundt Sandvika... Oslo & Akershus så fortell meg, ev. Meld deg... Sitér dette innlegget Link to post
færd Svart 30.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Det er vel en sjanse for at noe har flyttet seg internt i pumpa når den "dieselpumpekyndige" skrudde på den. Slike folk skulle hatt hendene kappet av, har vært borti mange slike, det er like irriterende hver gang og rydde opp etter "eksperter". Det skal ikke forundre meg om det dukker opp en eller flere her på forumet som kan hjelpe deg, lykke til. NB! Kan være lurt å endre emnetittelen til noe som beskriver problemet litt bedre og hvilken motortype det gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 (redigert) En generell kommentar til temaet. I min riktignok svært fjerne fortid i Luftforsvaret ble det brukt mer tid på å skru luftfartøyene fra hverander enn på å fly (Vi regnet at hver time i luften med redningshelikopter medførte 18 arbeidstimer i hangaren). Da ble det nok skrudd på mye som virket. Jeg bruker en god del av tiden, og betaler for mye tid fra eksperter, på å skru på ting som virker. Dette gjør jeg til en viss grad i samsvar med krav i manualen. Når jeg får skiftet en impeller før den ryker, et dieselfilter før det blokkeres, og et batteri før det er flatt, har jeg en god følelse. Utfordringen er selvsagt å vite når man skal skifte en enhet som fortsatt virker. Den helt store utfordringen for meg er skroggjennomføringene. I dag sjekket jeg dem, de ser alle ut til å være ok. Eneste funn var at hendelen for inntaket til pumpen for spyling av dekket var angrepet av rust. Skal jeg skifte hele enheten? Redigert 2.Juni.2012 av Laholm (see edit history) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
"Mathilde" Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Dersom man ikke har peiling, er det veldig dumt å skru på noe som virker.... Det er helt greit at folk, kyndige og ukyndige, kommer med velmenende råd, men å slippe hvem som helst til med skiftenøkkel på motoren min,,,det er uaktuelt!! Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 (redigert) Rune, send en IM til toroa, om han har tid, så kan han hjelpe deg rundt Sandvika. Redigert 2.Juni.2012 av egilwh (see edit history) Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
hanto1 Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Antakelig luft i systemet, Justeringskruen på pumpa bør stilles tilbake der den stod. Vedkommede som begynte feilsøkingen angående manglende turtall med å skru på pumpa aner ingenting om hvordan en diesel funker. Få noen som kan sakene til og sjekke motoren.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.