Jump to content

Uttern D55 med Mariner optimax 135.

vidar1973

Recommended Posts

Har akkurat kjøpt Uttern 55 med Mariner optimax 135. Først og fremst må jeg si jeg er veldig godt fornøyd med båt og motor. Vet selvfølgelig at en 2-takter gjerne bråker litt mer enn en 4-takter men opplever ikke noe problem i forhold til dette. Mulig at dette skyldes at man i denne båtmodellen sitter et godt stykke unna motoren, uansett vi koser oss i hvert fall stort med båten. Det jeg lurer på er følgende: Var ute å kjørte en litt lengre tur i helga. Vi var da 4 voksne i båten, strålende vær og fin sjø. Problemet er at jeg sliter med å finne en hastighet der båten går fint i sjøen, når jeg gir gass tar det ganske lang tid før det skjer noe med farten på båten. Er det normalt at det tar litt tid eller burde det skje noe straks når man gir gass? Denne motoren burde definitivt være kraftig nok for denne båten, motoren har vært på service og alt skal være ok men likevel skulle vi hatt. Hva gjør jeg galt? Er vant med mindre båt og mye mindre motor (4-takt) og den motoren gir svar så snart man beveger gassen. Mitt sp.mål er derimot erbnthb

Hvilken fart gjorde du på de forskejllige turtallene da? Jeg har en Askeladden585 på hytta med en 115 4t, den er ganske treg i aksen. Nå er nok min båt lit tyngre og lit mer tungdrevet enn Uttern, men den gjør i hvertfall 42 ca med 135 Optimax, jeg får maks 35-36 men masjer fint på 24-25 på 4000 omdr. Det kan jo hende at du har feil proppell! Jeg vil tro du skulle fått bra aks og toppfartt med denne motoren

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...