Nøttlending Startet 31.Mai.2012 Del på Facebook Startet 31.Mai.2012 Hei! Har to stk Volvo Penta 72 Tamd 72P-A, 1996modeller med EDC (elektroniske spaker). Det er nøyaktig 2 sekunders forsinkelse på spakene, dvs det tar 2 sekunder fra man setter spaken i gir til girkassa slår inn. Lokalt VP-verksted mener det ikke er noe å gjøre. Regner med at dette er programert på motorens "hjerne"? I så fall er jo motoren en gang programert med denne forsinkelsen, og sånn sett skulle man tro det var mulig gjøre om? Noen som kjenner til om det er mulig å programere om dette? 2 sekunder høres ikke så lenge ut, men det er fryktlig lenge når det blåser kuling i en trang havn! :/ Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 (redigert) Hadde noe av det samme med KAD44 (1998 modell), og fikk beskjed fra Vallø Motor at det var forskjellige revisjoner av elektronikken ute og gikk. Min kunne ikke oppgraderes slik at tiden gikk ned. Tror jeg hadde forsinkelse på 1-15 sek. Ble en vane, men litt irriterende til tider. mvh bavaria32 Redigert 31.Mai.2012 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Nøttlending Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Takk for raskt svar! Det irrititerende er at det aldri blir en vanesak å vite hva som til enhver tid skjer om 2 sekunder :) Stort sett går det jo greit, men når det blåser og ting må skje fort så blir det hele litt for "seigt" å kjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Nøttlending Svart 1.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2012 Løfter denne litt i håp om at noen vet noe mer :) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 1.Juni.2012 Del på Facebook Svart 1.Juni.2012 Sjekk med LA-SA i Oslo. Eller Ragnar Ringstad, i Fredrikstad. VP forhandlere bør vite det. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
MaSa Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Gammel tråd , men fant du ut om dette kunne gjøres? jeg har nå samme motorer og skulle gjerne justert dette selv... Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
ebonita Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Har samma fenomen med TAMD63P och Mathers Micro Commander reglage. Kan det ha med de hydrauliska backslagen att göra? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Det er ikke mulig å gjøre noe med. Det er forsinkelse fra aktuator begynder å bevege seg, til den er i ny posisjon og det er forsinkelse på et hydraulisk gear fra du har lagt inn geararmen til clutchene er kommet i fult grep. Dette tar gjerne noen sekunder, og burde ikke by på problemer ved normal manøvrering. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 bellen skrev 8 minutter siden: Det er ikke mulig å gjøre noe med. Det er forsinkelse fra aktuator begynder å bevege seg, til den er i ny posisjon og det er forsinkelse på et hydraulisk gear fra du har lagt inn geararmen til clutchene er kommet i fult grep. Dette tar gjerne noen sekunder, og burde ikke by på problemer ved normal manøvrering. Det kan fort by på problemer ved finmanøvrering inne blant andre båter og brygger. når tomgangsfart er 6-6,5 knop og du skal ha båten litt frem, feilberegner man da så rekker man aldri hive i bakk. kjenner flere andre som har samme system, og som har forsinkelse på 0,2-0,5 sek som da føles som en drøm ifht mine drøye 2 sek Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.