-morten- Svart 28.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Shaefer yahts er faktisk en av Brasils største båtprodusenter fra 26-60 fot. Dette er båter som er godt skruddsammen og tåler sjø. Selfølgelig lit mere solbader retta enn de fleste skandinaviskbyggede båter. Jeg har ikke personlig erfaring med båten, men jeg vil annta at Triton ikke er på høyde kvalitetsmessig.Stort sett enkle båter uten masse fiksfakseri Forhandlernettet vet jeg ingenting om, men jeg har ikke hørt om noen her til lands med problemer med båtene! Eneste de Cumminsmotorene 320hk, virker som de yter en god del mindre enn oppgitt! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
hanto1 Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Og deletilgangen i fra brasilianske underleverandører er rask, lettvint og billig? Hvis ja - løp og kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 28.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42775117&searchclickthrough=true Her er en med et bedre motoralternativ enn vanligvis! Hadde jeg vært på utkikk etter båt nå hadde den vært meget interessant! den er noe høyere priset enn med Cummins! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Teerex Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 (redigert) Det er vel begrenset hvor ofte man trenger spesielle deler fra båtens produsent, som ikke kan fås andre steder. Men de er jo ingen liten produsent da. Den med Yanmar 315 hk har nok gått mange timer, den har vært på tur helt til tyskland (fra nordnorge?). Og det med at motor og drev ble "nullstilt" i fjor ? Redigert 28.August.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
glalaks Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Imponerende tur de har vært på i en 29 foter ja! Men det er bra! Jeg har lyst på en slik 290 selv en dag. Ser ut som stikkøya er ganske romslig også. Mercruiserene er vell ganske bra motorer er de ikke? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
chrisrik Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Imponerende tur de har vært på i en 29 foter ja! Men det er bra! Jeg har lyst på en slik 290 selv en dag. Ser ut som stikkøya er ganske romslig også. Mercruiserene er vell ganske bra motorer er de ikke? Er jo for rene folkemotoren å regne, ikke hørt noe spesielt der? Commuteren har jo denne, men der var det drevet som ikke hang med i svingene.. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Siggesnurr Svart 14.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2015 Jeg kjøpte en 9-modell her nå i høst. Mest pga den store uteplassen og badeplatten, men også pga den romslige stikk-køya. Det som trekker mest ned på denne båten synes jeg er størrelsen på selve toalett-rommet, men det holder greit på mine forholdsvis korte weekend-turer. uansett en stor glipp at døra til toalettet slår INN istedet for ut.. Skal se om jeg får bygget om min nå til sesongen. (Det sitter bare litt langt inne å begynne med saga.. :) Min båt har en CM 350 som leverer godt med krefter til båten. Litt mye turbohyl (kjempefin lyd den første timen) så skal etterisolere motorrom. Båten har også "lett slagside" til styrbord side med enkeltmotorløsningen så her skal bl.a varmtvannstank flyttes fra styrbord til babord side samt batteribank oppgraderes for å kompensere. Håper jeg får det til bra uten å begynne med bly. Ellers har båten nytt XR drev (smidd innmat), ny svart kallesje, grå Inox på puter ++ så håper jeg har båt i noen år her. Så langt meget godt fornøyd. Flere her som har 290? Jeg prøver å finne noen som har de orginale teppene til lugaren og som kunne tegnet av noen maler av disse. Går selvfølgelig ann å lage nye maler, men skulle gjerne hatt den orginale passformen. Har laget en egen tråd her inne som jeg skal prøve å oppdatere med litt bilder av båten og av de endringer og updates jeg gjør på skuta. Håper flere også poster bilder av sine båter der. Kom gjerne med erfaringer, tips og triks. Riktig god jul når den tida kommer:) -Måtte våren komme tidlig i mars... Sitér dette innlegget Link to post
Siggesnurr Svart 21.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2015 Jeg kjøpte en 9-modell her nå i høst. Mest pga den store uteplassen og badeplatten, men også pga den romslige stikk-køya. Det som trekker mest ned på denne båten synes jeg er størrelsen på selve toalett-rommet, men det holder greit på mine forholdsvis korte weekend-turer. uansett en stor glipp at døra til toalettet slår INN istedet for ut.. Skal se om jeg får bygget om min nå til sesongen. (Det sitter bare litt langt inne å begynne med saga.. :) Min båt har en CM 350 som leverer godt med krefter til båten. Litt mye turbohyl (kjempefin lyd den første timen) så skal etterisolere motorrom. Båten har også "lett slagside" til styrbord side med enkeltmotorløsningen så her skal bl.a varmtvannstank flyttes fra styrbord til babord side samt batteribank oppgraderes for å kompensere. Håper jeg får det til bra uten å begynne med bly. Ellers har båten nytt XR drev (smidd innmat), ny svart kallesje, grå Inox på puter ++ så håper jeg har båt i noen år her. Så langt meget godt fornøyd. Flere her som har 290? Jeg prøver å finne noen som har de orginale teppene til lugaren og som kunne tegnet av noen maler av disse. Går selvfølgelig ann å lage nye maler, men skulle gjerne hatt den orginale passformen. Har laget en egen tråd her inne som jeg skal prøve å oppdatere med litt bilder av båten og av de endringer og updates jeg gjør på skuta. Håper flere også poster bilder av sine båter der. Kom gjerne med erfaringer, tips og triks. Riktig god jul når den tida kommer:) -Måtte våren komme tidlig i mars... Jeg mente selvfølgelig grå Niroxx på putene:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.