Jump to content

Bør båtfolk ta flåttvaksine?

Hank

Recommended Posts

Men vaksine tror jeg ikke om man ikke er mye på holmer med mye "flottvekst"

Her vestpå er det i alle fall ekstremt mye flått på de fleste holmene, så båtfolk er nok blant dem som utsetter seg for mest flåttbittfare. Så jeg ville ikke sette det som unaturlig å vaksinere seg i mitt område i alle fall...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Som nevnt over, hvor mange fikk problemer av svineinfluensa, og hvor mange har fått problemer pga vaksinen.

Nå har vel Norge også en tradisjon for å kjøpe inn billigste drittvaksine med kvikksølv etc, så jeg er noe skeptisk.

Masse unger som har fått Narkolepsi etc.

Dessuten skal man vel ikke lytte ukritisk til media. Hadde Dagbladet fått rett i sine spådommer, hadde vi vært utryddet av drapsflått, drapsbier, drapsmygg, drapsmaneter, "killer-rabbits" samt stekt ihjel av sola og frosset ihjel under fimbulvintre på rekke og rad, og opptil flere ganger.

Som nevnt over, hvor mange fikk problemer av svineinfluensa, og hvor mange har fått problemer pga vaksinen.

Tok vaksinen i forbindelse med "pålegg" fra jobb. Har ikke følt meg helt narkoleptisk, men prosjekter har tatt litt lenger tid de siste årene...

Så flått-vaksinen blir holdt langt unna, selv om jeg skal på Langøya.

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

INJEKSJONSVÆSKE, suspensjon i ferdigfylt sprøyte: TicoVac: 1 dose (0,5 ml) inneh.: Inaktivert skogflåttencefalittvirus (TBE-virus) (stamme Neudørfl) 2,4 μg. Dyrket i kulturer av kyllingembryofibroblastceller (CEF-celler), adsorbert til aluminiumhydroksid, hydrert tilsv. 0,35 mg Al3+, humanalbumin, natriumklorid, dinatriumfosfatdihydrat, kaliumdihydrogenfosfat, sukrose, vann til injeksjonsvæsker. Kalium- og natriumnivåene er <1 mmol/dose, det vil i praksis si kalium -og natriumfritt.

Mao: Ikke noe Kvikksølv her.....

Utbredelseområdet for TBE i Sørnorge så langt. Vaksine anbefales etter hvert som smitten sprer seg.

Jeg er gjennomvaksinert mot det meste grunnet jobb, og fungerer uendret, frykter ikke vaksine - men sykdom er no dritt. I Frankrike blusser nå barnesykdommer opp med dødelig utgang, grunnet engstelige NewAge-inspirerte mødres motstand mot det enkleste forebyggende tiltaket vi har, nemlig vaksine.

4877746502.jpg

HF: LB3GH

Mao: Ikke noe Kvikksølv her.....

Sakset fra Legemiddelverket:

-----------------

http://www.legemidde...e____80891.aspx

Tiomersal i Pandemrix

Vaksinen mot Influensa ny A(H1N1) inneholder 5 µg tiomersal per dose som tilsvarer ca. 2,5 µg kvikksølv. Dette er nødvendig fordi den leveres i glass med ti doser. I en pandemisituasjon kan det være behov for å gjennomføre en massevaksinasjon. Av praktiske årsaker er det da en vesentlig fordel at vaksinen er fylt på flerdoseglass. Under utviklingen av en pandemi vil rask tilgang på vaksine være viktig for å kunne bremse spredningen i befolkningen. Flerdoseglass kan produseres raskere enn én-doseglass og bidrar dermed til at vaksinen blir tilgjengelig på et tidligere tidspunkt. Mengden kvikksølv i Pandemrix utgjør 0,0005 vektprosent. Som nevnt innledningsvis gjelder ikke kvikksølvforbudet for produkter som inneholder mindre enn 0,001 vektprosent. Selv uten unntaket som er gitt for thiomersal som konserveringsmiddel i vaksiner, ville derfor ikke Pandemrix vært omfattet av kvikksølvforbudet.

-------------

Man kan diskutere helse-effekten til man blir blå, men det er altså kvikksølv i vaksinen Norge valgte å kjøpe og sprøyte inn i gamle og unge ifm svine-influensaen.

Av alle ungene som fikk vaksinen har et merkbart antall fått bl.a. narkolepsi. Mange mistenker Tiomersal for å være syndere, men hvis folkehelseinstituttet sier noe annet så har de vel rett da. Selv om flere av våre naboland satset på dyrere vaksine for å unngå helserisikoen med kvikksølv. Ikke vet jeg....

Nå skal det i rettferdighetens navn sies at min påstand om kvikksølv gjaldt svineinfluensa-vaksinen, ikke den nye mot flått. Men myndighetene sa ingenting om kvikksølv når de vaksinerte den gang. Så jeg er noe skeptisk når man snakker om store vaksine-programmer for en rimelig penge.

Hva er det de ikke nevner denne gangen....?

Redigert av Honduras (see edit history)

Jeg diskuterte flåttvaksine med fastlegen, og basert på at vi tenker oss å være flere uker på tur i Bohuslän i sommer anbefaller han at vi tar vaksinen.

Den beskytter ikke mot Boreliose, men mot hjernebetennelsen man kan få. Boreliose kan behandles med antibiotika. Hjernebetennelsen finnes det ikke behandling for.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...