Hank Startet 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2012 Leste nettopp denne artikkelen om flåttvaksine. Relevant informasjon for båtfolk som ferdes endel på holmer og øyer langs kysten: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/1.8166898 Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Hvis man har tenkt seg i land iblant - ja! Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Har alltid hørt at det er flott på havet... Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Havet er flott om sommeren da... Men vaksine tror jeg ikke om man ikke er mye på holmer med mye "flottvekst" Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
volvo_penta_ Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Hvis man ser på hva slags konsekvenser dette kan dra med seg så er jo svaret definitivt ja. På en annen side; man ser jo hvilke konsekvenser vaksine mot svineinfluensa fikk for enkelte, derfor litt skeptisk til disse vaksinene. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Men vaksine tror jeg ikke om man ikke er mye på holmer med mye "flottvekst" Her vestpå er det i alle fall ekstremt mye flått på de fleste holmene, så båtfolk er nok blant dem som utsetter seg for mest flåttbittfare. Så jeg ville ikke sette det som unaturlig å vaksinere seg i mitt område i alle fall... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lazyjack Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Aprops flått: En dame gikk til legen, hun hadde vært en tur i skogen og fått slik kløe nedentil. Vel oppe i stolen mens legen er i ferd med å eksaminere hennes intime områder spør hun: Er det flått? Legen tenker seg litt om og sier: Flott og flott.... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Som nevnt over, hvor mange fikk problemer av svineinfluensa, og hvor mange har fått problemer pga vaksinen. Nå har vel Norge også en tradisjon for å kjøpe inn billigste drittvaksine med kvikksølv etc, så jeg er noe skeptisk. Masse unger som har fått Narkolepsi etc. Dessuten skal man vel ikke lytte ukritisk til media. Hadde Dagbladet fått rett i sine spådommer, hadde vi vært utryddet av drapsflått, drapsbier, drapsmygg, drapsmaneter, "killer-rabbits" samt stekt ihjel av sola og frosset ihjel under fimbulvintre på rekke og rad, og opptil flere ganger. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Goodwill Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Jeg har tatt denne vaksina av andre årsaker (orienteringsløper), og merket ingen bivirkninger. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Vi ferdes i flått-terreng hele flåttsesongen, er endel flått i vår flotte skjærgård, men har aldri tenkt over å vaksinere meg. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Honduras Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 .......merket ingen bivirkninger. Har du spurt de rundt deg.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Jan E. Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 (redigert) Som nevnt over, hvor mange fikk problemer av svineinfluensa, og hvor mange har fått problemer pga vaksinen. Tok vaksinen i forbindelse med "pålegg" fra jobb. Har ikke følt meg helt narkoleptisk, men prosjekter har tatt litt lenger tid de siste årene... Så flått-vaksinen blir holdt langt unna, selv om jeg skal på Langøya. Redigert 1.Juni.2012 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Una Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 Siden det er Folkehelseinstittutet som anbefaler dette holder jeg meg langt unna. Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
Ingeborgimevind Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 INJEKSJONSVÆSKE, suspensjon i ferdigfylt sprøyte: TicoVac: 1 dose (0,5 ml) inneh.: Inaktivert skogflåttencefalittvirus (TBE-virus) (stamme Neudørfl) 2,4 μg. Dyrket i kulturer av kyllingembryofibroblastceller (CEF-celler), adsorbert til aluminiumhydroksid, hydrert tilsv. 0,35 mg Al3+, humanalbumin, natriumklorid, dinatriumfosfatdihydrat, kaliumdihydrogenfosfat, sukrose, vann til injeksjonsvæsker. Kalium- og natriumnivåene er <1 mmol/dose, det vil i praksis si kalium -og natriumfritt. Mao: Ikke noe Kvikksølv her..... Utbredelseområdet for TBE i Sørnorge så langt. Vaksine anbefales etter hvert som smitten sprer seg. Jeg er gjennomvaksinert mot det meste grunnet jobb, og fungerer uendret, frykter ikke vaksine - men sykdom er no dritt. I Frankrike blusser nå barnesykdommer opp med dødelig utgang, grunnet engstelige NewAge-inspirerte mødres motstand mot det enkleste forebyggende tiltaket vi har, nemlig vaksine. Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
Hank Svart 2.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Greit å minne om at den vaksinen som tilbys nå ikke beskytter mot den vanligste flåttsykdommen - Borreliose. Så har man tenkt seg en spasertur i lyngen, bør man uansett være varsom og trekke i langbuksene. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 (redigert) Mao: Ikke noe Kvikksølv her..... Sakset fra Legemiddelverket: ----------------- http://www.legemidde...e____80891.aspx Tiomersal i Pandemrix Vaksinen mot Influensa ny A(H1N1) inneholder 5 µg tiomersal per dose som tilsvarer ca. 2,5 µg kvikksølv. Dette er nødvendig fordi den leveres i glass med ti doser. I en pandemisituasjon kan det være behov for å gjennomføre en massevaksinasjon. Av praktiske årsaker er det da en vesentlig fordel at vaksinen er fylt på flerdoseglass. Under utviklingen av en pandemi vil rask tilgang på vaksine være viktig for å kunne bremse spredningen i befolkningen. Flerdoseglass kan produseres raskere enn én-doseglass og bidrar dermed til at vaksinen blir tilgjengelig på et tidligere tidspunkt. Mengden kvikksølv i Pandemrix utgjør 0,0005 vektprosent. Som nevnt innledningsvis gjelder ikke kvikksølvforbudet for produkter som inneholder mindre enn 0,001 vektprosent. Selv uten unntaket som er gitt for thiomersal som konserveringsmiddel i vaksiner, ville derfor ikke Pandemrix vært omfattet av kvikksølvforbudet. ------------- Man kan diskutere helse-effekten til man blir blå, men det er altså kvikksølv i vaksinen Norge valgte å kjøpe og sprøyte inn i gamle og unge ifm svine-influensaen. Av alle ungene som fikk vaksinen har et merkbart antall fått bl.a. narkolepsi. Mange mistenker Tiomersal for å være syndere, men hvis folkehelseinstituttet sier noe annet så har de vel rett da. Selv om flere av våre naboland satset på dyrere vaksine for å unngå helserisikoen med kvikksølv. Ikke vet jeg.... Nå skal det i rettferdighetens navn sies at min påstand om kvikksølv gjaldt svineinfluensa-vaksinen, ikke den nye mot flått. Men myndighetene sa ingenting om kvikksølv når de vaksinerte den gang. Så jeg er noe skeptisk når man snakker om store vaksine-programmer for en rimelig penge. Hva er det de ikke nevner denne gangen....? Redigert 4.Juni.2012 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Hank Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Når det gjelder mengden av kvikksølv i en slik vaksine, får man visst i seg langt høyere doser ved å spise en porsjon fisk til middag har jeg lest et sted.. Så bekymringen er kanskje overdrevet, men er ingen fagperson på dette, og husker ikke referansen i farten. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 (redigert) Jeg diskuterte flåttvaksine med fastlegen, og basert på at vi tenker oss å være flere uker på tur i Bohuslän i sommer anbefaller han at vi tar vaksinen. Den beskytter ikke mot Boreliose, men mot hjernebetennelsen man kan få. Boreliose kan behandles med antibiotika. Hjernebetennelsen finnes det ikke behandling for. Redigert 5.Juni.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.