kimzor Startet 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2012 En caravaner som har rota seg inn på et båtforum, tenkte kanskje noen her har erfaring/kunnskap rundt mitt spørsmål. Jeg lurer rett og slett på om noen vet hvor man får kjøpt vannslanger som man kan drikke av, en direkte link til produktet skader ikke. Slangen må være av en slik dimensjon at den passer på en hurtigkobling som man kobler på vannuttaket i huset, altså der man kobler på hageslangen, og lengden på slangen må være rundt 100-150 meter. Og selvølgelig ikke kosta skjorta! Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Du skal ha noe som ikke koster skjorta, og så henvender du deg på et båtforum??? http://www.maritim.no/vvs/slanger-og-ror/vannror-speedfit- Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Bernt79 Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Hva er kursen på båtpenger nå for tida??? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Alt for høy! Hehe Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Akora Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Hageslange? Hvis du bekymrer deg for å drikke av en hageslange, så har du ikke sett inni kommunen's rør Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 100-150 meter. Skal dette være permanent eller skal det rulles opp etter bruk ? Vanlige hageslanger kan en jo drikke av, men de varer jo ikke lenge i solsteiken. Fem ruller av 25 meter så er du jo oppi 150 meter + koblinger. Fås på Biltema, Europris, Jula m.fl. til en rimelig penge. Mere permanent opplegg bør du nok gå for svartslanger fra de som markedsfører dette. Da snakker vi om båtpenger som sluttsum. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
kimzor Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Båtlivet er da ikke så mye dyrerer enn caravanlivet! Det gynger bare litt mer! Jeg har hele tiden hørt at det ikke er bra å drikke fra hageslanger pga plasten. Dette blir ikke noe permanent oppsett, blir rullet ut og opp for hvert bruk (altså slangen kommer til å ligge ute for hver helg/ferie) Så clas hadde noen pvc slanger, men prisen var jo ikke helt grei når man trengte et parr meter... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Fem ruller av 25 meter så er du jo oppi 150 meter + koblinger. Snodig regnestykke.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Vanlig tekstilarmert transparent slange er næringsmiddelgodkjent, føres vel av de fleste båtsjapper Her har du en på side 8 Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 (redigert) Fem ruller av 25 meter så er du jo oppi 150 meter + koblinger. Snodig regnestykke.. Over 25 meter koblinger er ganske mye koblinger... Redigert 31.Mai.2012 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
index Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Skal den ligge ute i solen er det vel strengt tatt det beste å ha en slange som ikke slipper lys gjennom? For å unngå algevekst innvendig? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Spørs vel hvor hyppig det det tappes fra slangen det vel, tar jo en stund før det blir algevekst Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 (redigert) Ikke mobb meg - er veldig hårsår idag Vågde ikke skrive seks fordi det forbindes med så mye annet blant den yngre garden @kimzor Har selv 4 vanlige hageslanger som jeg bruker fra båt til nærmeste uttak på land. Hender at vi ligger ett stykke fra vannkilden. Har enda ikke krepert av å drikke vann fra disse som jeg bytter ut når de blir slitt. En kveil på 25 meter koster da ikke så mye hos nevnte forhandlere. Om jeg ville bruke dette vannet i drinken er en annen sak... Redigert 31.Mai.2012 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
glalaks Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Min vannslange er langt under 150 meter.. Ble litt misunnelig nå.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Kristian_H Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 jeg har 4 vannslanger på 20 meter, så ca 100 meter vannslange Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Jeg tror man kan sikre seg mot smak og begrense antallet frie radikaler i vannet fra PVC eller plast, ved å la vannet som har stått stille i slangen renne ut før det brukes til drikkevann. Det behøver ikke ta så lang tid, Hvis f.eks. 60m vann renner ut på ett minutt, tar det ikke mer enn tre minutter før alt vannet fra en 150m slange er blitt så rent som det kan bli! Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.