Jump to content

Turtall henger seg opp - VP KAD32


Dyn@mic

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg trenger hjelp.

 

Båten, en Dynamic 7600, ble sjøsatt idag. Den startet fint, men jeg kom bare noen hundre meter før jeg oppdaget at speed hang seg opp. Dvs jeg kjørte med 1500 rpm og skulle fristille den, da fortsatte motoren på 1500 rpm. Det var ingen problem med gear, men det smeller jo litt og det anbefales jo ikke å sette den i gir på høyt turtall.

 

Jeg kan veldig lite om dette, men fikk stilt ned turtallet manuelt på motoren og kommet meg til båtplassen. Forsøkte litt til og den virket bedre, men den henger fortsatt jevnlig. Så til spørsmålene;

- kan jeg smøre vekk dette problemet?

- er det wire-relatert?

- hva må jeg gjøre?

 

Takk for alle svar! :smiley:

Redigert av Dyn@mic (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Jeg opplevde det samme ifjor på en kad42. Da hang vaieren seg opp/kilte seg på diesel pumpa.

Det er en liten 90 graders brakett som skal bevege seg etter vinkelen på vaieren. Hvis denne ikke går fritt

så kan vaieren henge seg opp. Ihvertfall det som var problemet hos meg. Smørte og mova opp innfestingen

for vaieren på diesel pumpa og så var problemet løst :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...