Jazzmatazz Startet 31.Mai.2012 Del på Facebook Startet 31.Mai.2012 Hei! Har kjøpt meg ny båt. Bayliner 2855 1992 modell. Prøvekjørte båten og alt var greit, luktet ikke bensin noe utpreget da. Kjørte hjem fra Arendal.. Så, var jeg utpå i går, da ingen utpreget bensinlukt. Kjørte da for å fylle bensin.. var nesten tom tank. Fylte 320 liter.. nesten 400 liters tank. Kommer ned til båten i dag og det lukter litt bensin i coupeen foran lokaliserer det til å gå langs dørken. Ser etter lekkasjer,- men alt ser tørt ut.. Hvordan skal man gå frem og burde jo sett noe bensin noe sted hvis det skulle lukte såpass mye.. Dette er noe herk og tar jeg ikke feil så er det sikkert rimelig vanskelig å bytte bensintank uten å ta ut motor? Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Er lufting til tanken og mannlokket tett? Start med en god porsjon kryping og lysing med en god lommelykt så finner du nok lekasjen. Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Lufting er åpen.. Kommer ikke til mannlokket(inspeksjonslokket?) da det er en midtkabin i veien... Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Har den samme "geniale" løsning på tanklokk og dekkforskruvning som på Dacoen min fra samme periode så kan påfyllings slangen ha sklidd litt ned slik at endel av bensinen som fylles på havner ned i båten og ikke i tanken. Se om du kan finne en luke eller noe å fjerne slik at du kan få inspisert dette. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Jazzmatazz Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Påfyllingslokk er helt akter og her ser det helt tørt ut rundt motor og fra slange påfylling og luft. Er forøvrig ny motor i 2010.. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 lokaliser alle slangeklemmer på påfyllingsslangen, og stram til. se over alle tilkoblinger inn og ut av tanken og lokaliser og kontroller tankluftingen. -kanskje det ble litt mye bensin på tanken? Jeg tenker det er mest nærliggende å tro at det er slangeklemmer og stusser inn og ut som er litt utett. Begynn med det enkle. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Hva med å ta kontakt med selger? Det kan jo være selger også har opplevd dette og kjenner til et triks Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Ja, skal ta kontakt med selger.. Men, spurte han om han hadde opplevd/hatt noen lekkasje fra tanken siden motoren er byttet og tanken ikke.. Skal se over en gang til, men tror ikke det ligger der,- da jeg nettopp hadde problemer på hentetur Arendal-Oslo, med at luftingen fikk litt bensin i seg(denne går ut på skrogsiden). Fikk dermed fylt 1 liter per 1,5 min. Det tok laang tid..Fylte forøvrig full tank i Arendal uten problemer, samt at jeg har fyllt 320 av 389 liter i går. (tankmåleren viste tomt- men den hopper endel og er vel ikke helt til å stole på. Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 1.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2012 Sett over slanger igjen i dag. Påfylling og lufteslange ser fine ut med alle klemmer. Snakket med selger. Han hadde stort sett fyllt opp tanken alltid halvfull og ikke merket noe til lukten. Hvorfor vet jeg ikke, kanskje dyrt å fylle opp 400 liter bensin. Sitér dette innlegget Link to post
siik Svart 1.Juni.2012 Del på Facebook Svart 1.Juni.2012 Ja 6000 i bensin er jo ganske mye ja:P Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 1.Juni.2012 Del på Facebook Svart 1.Juni.2012 . Snakket med selger. Han hadde stort sett fyllt opp tanken alltid halvfull og ikke merket noe til lukten. . Det er nok en grunn til dette, så jeg hadde startet med en sjekk av tanken... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jazzmatazz Svart 1.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2012 Ja, kan godt være. Men, tanken ligger under støpt under midtkabin.. så er ikke lett å sjekke. Noen som har erfaring med trykktesting? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.