Jump to content

Ny båt, nye problemer.. Lukter bensin i kjølen, Hjelp!

Jazzmatazz

Recommended Posts

Hei!

Har kjøpt meg ny båt. Bayliner 2855 1992 modell. Prøvekjørte båten og alt var greit, luktet ikke bensin noe utpreget da. Kjørte hjem fra Arendal..

Så, var jeg utpå i går, da ingen utpreget bensinlukt. Kjørte da for å fylle bensin.. var nesten tom tank. Fylte 320 liter.. nesten 400 liters tank.

Kommer ned til båten i dag og det lukter litt bensin i coupeen foran lokaliserer det til å gå langs dørken. Ser etter lekkasjer,- men alt ser tørt ut.. Hvordan skal man gå frem og burde jo sett noe bensin noe sted hvis det skulle lukte såpass mye.. Dette er noe herk og tar jeg ikke feil så er det sikkert rimelig vanskelig å bytte bensintank uten å ta ut motor?

Har den samme "geniale" løsning på tanklokk og dekkforskruvning som på Dacoen min fra samme periode så kan påfyllings slangen ha sklidd litt ned slik at endel av bensinen som fylles på havner ned i båten og ikke i tanken. Se om du kan finne en luke eller noe å fjerne slik at du kan få inspisert dette.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

lokaliser alle slangeklemmer på påfyllingsslangen, og stram til. se over alle tilkoblinger inn og ut av tanken og lokaliser og kontroller tankluftingen. -kanskje det ble litt mye bensin på tanken?

Jeg tenker det er mest nærliggende å tro at det er slangeklemmer og stusser inn og ut som er litt utett. Begynn med det enkle.

Ja, skal ta kontakt med selger.. Men, spurte han om han hadde opplevd/hatt noen lekkasje fra tanken siden motoren er byttet og tanken ikke..

Skal se over en gang til, men tror ikke det ligger der,- da jeg nettopp hadde problemer på hentetur Arendal-Oslo, med at luftingen fikk litt bensin i seg(denne går ut på skrogsiden). Fikk dermed fylt 1 liter per 1,5 min. Det tok laang tid..Fylte forøvrig full tank i Arendal uten problemer, samt at jeg har fyllt 320 av 389 liter i går. (tankmåleren viste tomt- men den hopper endel og er vel ikke helt til å stole på.

. Snakket med selger. Han hadde stort sett fyllt opp tanken alltid halvfull og ikke merket noe til lukten. .

Det er nok en grunn til dette, så jeg hadde startet med en sjekk av tanken...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...