Jump to content

Omregistreringsavgift for båttilhengere

Gnisten

Recommended Posts

Strengt tatt ikke nei, men Gnisten spurte på de og. Kan vel strekke det til noe midlertidig transport forutsatt lys og under 30kmh, noe likt LGF i Sverige..

Tja; hva betyr dette da? Jeg har vel en liten km fra oppdrag til opplag på offentlig vei og har strengt tatt ikke behov for å registrere hengeren i det hele tatt da jeg tekte å lagre båten på henger utenom sesong. Kan en vanlig henger defineres som "opplagshenger"?

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Men de er det ikke lov til å trekke på offentlig vei. Strengt tatt...

Det kan du dersom du definerer den som tilhengeredskap.

Men da er det maxfart på 30 kmt. og du må ha stor rød varseltrekant bak. Lys og eventuelle bremser må være som på en ordinær tilhenger eller med løs lysbjelke el.

Ellers er alle tilhengere fritatt for omreg. dersom egenvekta er under 350 kg. Er den tyngre så blir det fort dyrt...

Strengt tatt ikke nei, men Gnisten spurte på de og. Kan vel strekke det til noe midlertidig transport forutsatt lys og under 30kmh, noe likt LGF i Sverige..

Meg bekjent finnes det ingen lovlig mulighet til å trekke en uregistrert henger langs vei i Norge. Fint om du kan referere til hvor i lovverket det åpnes for dette.

Det kan du dersom du definerer den som tilhengeredskap.

Men da er det maxfart på 30 kmt. og du må ha stor rød varseltrekant bak. Lys og eventuelle bremser må være som på en ordinær tilhenger eller med løs lysbjelke el.

Ellers er alle tilhengere fritatt for omreg. dersom egenvekta er under 350 kg. Er den tyngre så blir det fort dyrt...

Hvordan "definerer" jeg da min hjemmelagede (Greit dimensjonerte) henger som tilhengerredskap for så å trekke den etter vei ?

Jeg har lys, brems og alt annet som må til og kan sikkert registreres slik som den står med små modifikasjoner.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...