Gnisten Startet 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2012 Ønsker å kjøpe meg en båthenger/opplagshenger til en 20-foter og blir ikke helt klok på reglene for omregistrering ved kjøp av nye eller brukte hengere. Hvilke avgiftsregler gjelder her? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
pipp Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Gratis for totalvekt inntil 1300 kg Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 1 Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 (redigert) Det går vel heller på egenvekt - gratis opp til 350kg. http://www.toll.no/templates_TAD/ReRegistrationTax.aspx?id=222055&epslanguage=no Redigert 31.Mai.2012 av Ibiza 1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Du kom meg i forkjøpet Ibiza 1. Totalvekten har ingenting å si. Dyrt å omregistrere henger med egenvekt over 350 kg. Men det avtar med hengerens alder. Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Er det ren opplagshenger er det ikke omreg avgift på denne da den ikke kan registreres. Rene opplagshengere er ofte enklere og mangler vitale deler slik som lys og skjermer. Visse typer har heller ikke brems selv ved total vekt over 750 kg. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Men de er det ikke lov til å trekke på offentlig vei. Strengt tatt... Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Strengt tatt ikke nei, men Gnisten spurte på de og. Kan vel strekke det til noe midlertidig transport forutsatt lys og under 30kmh, noe likt LGF i Sverige.. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Strengt tatt ikke nei, men Gnisten spurte på de og. Kan vel strekke det til noe midlertidig transport forutsatt lys og under 30kmh, noe likt LGF i Sverige.. Tja; hva betyr dette da? Jeg har vel en liten km fra oppdrag til opplag på offentlig vei og har strengt tatt ikke behov for å registrere hengeren i det hele tatt da jeg tekte å lagre båten på henger utenom sesong. Kan en vanlig henger defineres som "opplagshenger"? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Gnisten Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Det går vel heller på egenvekt - gratis opp til 350kg. http://www.toll.no/t...&epslanguage=no Var innom denne linken, men den sier ingenting om båthengere...? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Djuv Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 Var innom denne linken, men den sier ingenting om båthengere...? Hanger er henger samme kva den er lasta med, ( båt eller ved) Sitér dette innlegget Link to post
Fjellmatros Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 Men de er det ikke lov til å trekke på offentlig vei. Strengt tatt... Det kan du dersom du definerer den som tilhengeredskap. Men da er det maxfart på 30 kmt. og du må ha stor rød varseltrekant bak. Lys og eventuelle bremser må være som på en ordinær tilhenger eller med løs lysbjelke el. Ellers er alle tilhengere fritatt for omreg. dersom egenvekta er under 350 kg. Er den tyngre så blir det fort dyrt... Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 Strengt tatt ikke nei, men Gnisten spurte på de og. Kan vel strekke det til noe midlertidig transport forutsatt lys og under 30kmh, noe likt LGF i Sverige.. Meg bekjent finnes det ingen lovlig mulighet til å trekke en uregistrert henger langs vei i Norge. Fint om du kan referere til hvor i lovverket det åpnes for dette. Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Det kan du dersom du definerer den som tilhengeredskap. Men da er det maxfart på 30 kmt. og du må ha stor rød varseltrekant bak. Lys og eventuelle bremser må være som på en ordinær tilhenger eller med løs lysbjelke el. Ellers er alle tilhengere fritatt for omreg. dersom egenvekta er under 350 kg. Er den tyngre så blir det fort dyrt... Hvordan "definerer" jeg da min hjemmelagede (Greit dimensjonerte) henger som tilhengerredskap for så å trekke den etter vei ? Jeg har lys, brems og alt annet som må til og kan sikkert registreres slik som den står med små modifikasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Ariel . Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Trekk den med traktor Sitér dette innlegget Prosjekt Summerdream 28 Link to post
FjordHT Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Fint, da må jeg kjøpe traktor Tru om det faller i god smak hjemme, skal kjøpe meg trakor så jeg kan kjøre båthengeren( jeg ikke gidder å fullføre og forsøke å registrere ) lovlig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.