Jump to content

Ny Grandezza 33 er dette en bra båt

Bekko

Recommended Posts

Eg har en Grandezza 31 OC, som eg synes eg er en flott båt , som eg bruker mye.Eg set att Grandezza kommer med en 33 i august. Dette ser ut som en flott båt. det er savner på min båt er bedre sovekomfort eget dusjrom og stekeovn, alt dette får eg på den nye båten.Og så er den to sovecabiner på Grandezza 33, dette er også flott.Hva tror dere denne båten vil ligge på i pris.

Heisan jeg var ombord i Grandezza 31 med HT på ei båtmesse som var i Trøndelag. den var det stikk kabin og hovedlugar forrut. men du mener kansje at hovedlugaren blir lit trang? skroget er jo relativt spisst og slangt forrover og båten har negativt spring. Sånn ellers ser layouten ganske lik ut synes jeg. Flotte båter forøverig. Virka brukervennlig og praktisk. på den jeg kikka på var det egen inngang fra stikklugar til toalettrom

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

morten, når du sier "hovedlugar forut" var det da en lukket lugar med køyer eller var det den normale versjonen med åpen løsning til bysse hvor det egentlig er salongen som res om til seng?

Grandezza 31 er en kjekk båt. jeg har hatt mange fine turer med den.

Den jeg kikka på hadde ikke lukket hovedlugar nei, men sittegruppe som kunne gjøres om. forskjellen på 31-33 er at 31 også hadde en bysse nede som tok en del plass. der er toalettet på 33 så det er gjort om lit lugarmessig. hvis en skulle kikke på noe i den sittegruppen var det veldig små coøyer, men ser ut som Grandezza har dette som designelement. det hadde blitt triveligere med lit større ovale lugarvinduer i steden..

Personlig ville jeg heller hatt sittegruppe nede i steden for skott og separat lugar, men her er jo smak og beghag. Er man et par så er kansje fast lugar å foretrekke, men en familie med unger ville nok ikke ofret sittegruppa.

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

-da er jeg med. 31'n du har sett er identisk innredningsmessig som det alltid har vært, siden 2005. Men 2012-modellen er den første som har runde vinduer i salongen og noen andre farger på interiør. Alle år før, så har det vært ovale vindu. Personlig synes jeg ikke de runde vinduene har vært en designmessig forbedring. Det er penere med ovale og det passer bedre til linjene utvendig. På 39foteren har de en kombinasjon av firkantede vindu i lugaren bak og runde vindu fremme. -heller ingen perfekt designmessig løsning.

Vi har Grandezza31DC, altså kalesjeløsning, bygget i 2007, kjøpt i 2009.

Jeg ville nok ikke vært foruten salongen og byssa nede. Men alt blir et kompromi. For det er heller ikke en ideell løsning å måtte re om salong til seng. Salongen nede gir en svært romslig båt i tillegg til sitteområdet oppe. Byssa nede må være der for å lage skikkelig mat uten at man står midt oppi aktivitet mm som er oppe.

Er man på langtur så er det en løsning å la salongen nede være oppredd som seng hele tiden, med skikkelige madrasser, og forheng som skiller bysse og seng. Med mine 189cm på sokkelesten skulle jeg ønske at det var litt høyere under dekk og på toalett. Det hadde vært interessant å oppleve båten med en kroppshøyde på 175 og smalere skuldre. Da hadde jeg nok opplevd båten som diger. Dersom min bror på193 cm er med ombord og vi begge står nede under dekk og lager mat, så blir det litt tett. En famile hvor alle er under 180 opplever nok at det er dansegulv nede og oppe :)

Tar du en titt på Grandezzaene på finn, så ser du hvordan modellen har vært tidligere.

-da er jeg med. 31'n du har sett er identisk innredningsmessig som det alltid har vært, siden 2005. Men 2012-modellen er den første som har runde vinduer i salongen og noen andre farger på interiør. Alle år før, så har det vært ovale vindu. Personlig synes jeg ikke de runde vinduene har vært en designmessig forbedring. Det er penere med ovale og det passer bedre til linjene utvendig. På 39foteren har de en kombinasjon av firkantede vindu i lugaren bak og runde vindu fremme. -heller ingen perfekt designmessig løsning.

Vi har Grandezza31DC, altså kalesjeløsning, bygget i 2007, kjøpt i 2009.

Jeg ville nok ikke vært foruten salongen og byssa nede. Men alt blir et kompromi. For det er heller ikke en ideell løsning å måtte re om salong til seng. Salongen nede gir en svært romslig båt i tillegg til sitteområdet oppe. Byssa nede må være der for å lage skikkelig mat uten at man står midt oppi aktivitet mm som er oppe.

Er man på langtur så er det en løsning å la salongen nede være oppredd som seng hele tiden, med skikkelige madrasser, og forheng som skiller bysse og seng. Med mine 189cm på sokkelesten skulle jeg ønske at det var litt høyere under dekk og på toalett. Det hadde vært interessant å oppleve båten med en kroppshøyde på 175 og smalere skuldre. Da hadde jeg nok opplevd båten som diger. Dersom min bror på193 cm er med ombord og vi begge står nede under dekk og lager mat, så blir det litt tett. En famile hvor alle er under 180 opplever nok at det er dansegulv nede og oppe :)

Tar du en titt på Grandezzaene på finn, så ser du hvordan modellen har vært tidligere.

for folk som er 1,90-2m så er det jo ikke så veldig mange mindre båter bobiler og campingvogner som er egna! Er man ombord i båt er det nesten bare fordeler å være liten hehe. selv er jeg bare 1,75 og da er det ikke noe problem å ligge i underdimensjonerte

senger

Jeg synes også at de runde vinduene bryter lit med stilen til resten av båtene! men det virker som om det er lit av designidentiteten til Grandezza da dette går igjen på alle modellene.

• 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...