EirikT Startet 1.Juni.2012 Del på Facebook Startet 1.Juni.2012 Hei! Eier en Mercury 200 EFI som jeg har hatt noen problemer med i det siste, så lurte på om noen har noen forslag til hvor / hva det kan være. Dette vet jeg 100% sikkert: Har store problemer med vannkjøling, at ikke vann kommer inn i motoren, først trodde jeg at det var impelleren, men den er byttet og den er det ikke. Da tenkte jeg at det muligens var lekasje mellom eksos og vann, noe som stemte rimelig godt. Når jeg åpnet toppen av motoren var det en smule vann og begynt å komme ett par veldig små rustflekker rundt i cylinder huset. Det jeg først trodde var at det var topp-pakningen, men den virket relativt fin. Det andre alternativet jeg har hørt er at det kan være sprekk i blokka, men det tviler jeg på ettersom blokken er ny. Noe jeg tror det kan være er en pakning mellom stammen, og motorblokka som har gått i stykker / flyttet seg etc, men har veldig lite lyst til å begynne og løfte av blokka på en så stor motor uten å få noe tips først. Har noen av dere hatt problemer med denne type pakning før? Og evt om dere har noen forslag på andre steder det kan være lekasje til eksosen. Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 1.Juni.2012 Del på Facebook Svart 1.Juni.2012 Hei. Vet det var problemer med pakn. mellom blokk og stamme sent på 90 tallet.Vet ikke om dette gjalt alle v6,mener det var XR2.Har du hatt kjøleproblemer har den kansje gått varm. Sitér dette innlegget Link to post
EirikT Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2012 Skal sende toppen på planering i dag, så skal vi se om det løser problemet Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 5.Juni.2012 Del på Facebook Svart 5.Juni.2012 ville begynt der .. så pakningen mellom stamme og blokk, men det er som du sier stor jobb.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.