Dag Eivind Olsen Startet 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2012 Hei... først vil jeg skryte av alle som legger inn sine erfaringer på Båtplassen.no. Har lest et hav av innlegg med stor interesse og funnet masse nyttig. Har fått lyft i systemet pga filterbytte, føler meg 99,99% sikker på at jeg har fått luftet alt riktig fram til dieselpumpen, får diesel inn til pumpen, men ikke til dysene, sprørsmålet mitt er: fordi jeg har hatt ute diesepumpen og rengjort filteret som sitter på høyttrykksiden, dieselen som går ut av filteret som sitter på motoren, skal det inn på høtytrykksiden eller lavtrykksiden på pumpen? hos meg nå så kommer dieselen inn på høyttrykksiden og fra lavtrykksiden til returen på filteret. Takknemlig for alle svar Mvh Dag E Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Du vil få luft i systemet dersom du har en lekkasje før fødepumpe(sugeside) Dersom er lekkasje etter fødepumpen din vil det lekke diesel ut fordi dette er på trykkside. Ble litt usikker på hva du mente med dieselpumpen, er det høytrykkspumpen/dieselpumpe du har hatt ute så snakker vi timing etc. Eller er det fødepumpen. Den suger gjennom filteret,trykker opp til dieselpumpen og i noen tilfeller går retur tilbake til filter dersom den ikke går rett til tank. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Dag Eivind Olsen Svart 2.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Baklager litt rotete forklaring, jeg har hatt ute høytrykkspumpen, jeg var i tvil hvor dieselen ut fra filteret som står på motoren skulle inn på høytrykkspumpen, foran eller bak på pumpen (sett forfra på motoren men dynamo på høyre side og høytrykkspumpen på venstre side) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 (redigert) Sett forfra skal dieseltilførsel bak (dyserør side) på pumpa og retur foran (mot reimhjul) Se også tegning på de siste sidene her : http://l-36.com/manu...uild-Manual.pdf Selve pumpa kan du vel ikke sette feil, da akselen her har et spor i spleinen som er større enn de andre så den passer bare en vei husker jeg rett. De tre festeboltene/mutterne må stå der de var, i de tre ovale hulla på pumpa. Blir ikke dette riktig sprøyter du diesel enten for tidelig eller for seint inn i brennkammeret. . Redigert 2.Juni.2012 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Dag Eivind Olsen Svart 3.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Da står dette riktig, sliter bare så veldig med å få diesel til dysene, begynner å lure på om pumpa ikke virker som den skal. men etter mye kinning og styr, kommer det nå antydning til litt diesel og bobler i dysene når jeg lufter her, men får fortsatt ikke start. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Dersom alt det andre er riktig, må det være luft du får inni systemet? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.