Jump to content

Luft I dieselsystemet BMC 2.52

Dag Eivind Olsen

Recommended Posts

Hei...

først vil jeg skryte av alle som legger inn sine erfaringer på Båtplassen.no. Har lest et hav av innlegg med stor interesse og funnet masse nyttig. Har fått lyft i systemet pga filterbytte, føler meg 99,99% sikker på at jeg har fått luftet alt riktig fram til dieselpumpen, får diesel inn til pumpen, men ikke til dysene, sprørsmålet mitt er: fordi jeg har hatt ute diesepumpen og rengjort filteret som sitter på høyttrykksiden, dieselen som går ut av filteret som sitter på motoren, skal det inn på høtytrykksiden eller lavtrykksiden på pumpen? hos meg nå så kommer dieselen inn på høyttrykksiden og fra lavtrykksiden til returen på filteret.

Takknemlig for alle svar

Mvh

Dag E

Du vil få luft i systemet dersom du har en lekkasje før fødepumpe(sugeside) Dersom er lekkasje etter fødepumpen din vil det lekke diesel ut fordi dette er på trykkside. Ble litt usikker på hva du mente med dieselpumpen, er det høytrykkspumpen/dieselpumpe du har hatt ute så snakker vi timing etc. Eller er det fødepumpen. Den suger gjennom filteret,trykker opp til dieselpumpen og i noen tilfeller går retur tilbake til filter dersom den ikke går rett til tank.

Sett forfra skal dieseltilførsel bak (dyserør side) på pumpa og retur foran (mot reimhjul)

Se også tegning på de siste sidene her : http://l-36.com/manu...uild-Manual.pdf

Selve pumpa kan du vel ikke sette feil, da akselen her har et spor i spleinen som er større enn de andre så den passer bare en vei husker jeg rett.

De tre festeboltene/mutterne må stå der de var, i de tre ovale hulla på pumpa.

Blir ikke dette riktig sprøyter du diesel enten for tidelig eller for seint inn i brennkammeret.

.

Redigert av SoBo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...