Jump to content

Volvo B23 160 HK, røyk fra startmotor og defekt tilt.

Martin K

Recommended Posts

Hei,

Mitt navn er Martin Kronen. Jeg har en rød Draco 1700, usikker på årsmodell.

Jeg har en Volvo B23 160 HK 2.5 L. Det er også doble forgassere på båten.

Når har jeg problem med at det ryker av startmotoren når jeg vrir om tenningen. Det var da problem nummer 1.

nr2 er at tilten på drevet har sluttet å virker, kanskje det bare er motoren som trenger seg en overhaling, jeg har ikke sett så mye på den enda.

Motoren har gått veldig bra for ca 2 år siden. Sist sesong begynte den å fjuske litt, men var brukbar. Nå er det altså starteren som er problemet. Noen som har noen idér og erfaringer å dele ?

Det er helt nytt batteri og har kjøpt ny starter også. Starteren slår inn, men blir stor varmgang i pluss kablene fra batteriet, pluss det kommer røyk av kontaktpunktet i midten på solonoiden. Går ca 4 kalber inn på den. Coilen er ca 1 til 1/2 år gammel. Tenker på å bytte denne også.

Kommentar fra moderator: Moderator forventer at man, når man har fått stengt et emne, leser reglene før man poster på nytt. Produktnavn skal med i tittelen, det er forskjell på startmotoren i en VP B23 og en Yamaha 30hk. Ordet 'hjelp' er heller ikke tillatt å bruke.

Dette som generell info til alle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...