Jump to content

Sideveis trimming av drev


agun

Recommended Posts

Når jeg skal ha båten i plan, krenger den kraftig over mot SB side, selv om vekten er jevnt fordelt. Dette må jeg kompensere ved å sette SB trimplan helt ned og BB nesten helt oppe. Først da går båten rett og fint. Jeg lurer på om den "finnen" på drevet som peker ned like

 over propellen kan være feil innstilt. Den har en ganske betydelig dreining mot SB - trodde den skulle stå tilnærmet vinkelrett med en ørliten dreining for å konpensere for høyre- eller venstreroterende propell.

 

Spørsmålet mitt er derfor: Hvordan endrer jeg vinkelen på "finnen" og vil det kunne motvirke den uønskede krengningen? Hvordan kommer jeg fram til rett vinkel?

 

Drevet er av typen Stern Powr modell 103.

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt samme problem på en båt, årsaken til problemet var bladarealet på propellen som var for stort, bladene på propellen så ut som mikke mus ører. (Propellen var fabrikk montert)

Monterte en annen propell og problemet mitt var borte.

Kan ikke garantere at dette løser ditt problemet, men du kan sjekke dette med noen som har greie på propellere.

 

:lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...