Jump to content

Yamaha 5 hk luftavkjølt - noe å ha?

ko-stens

Recommended Posts

Er på leit etter en billig liten påhenger til jolla mi og har kommet over en Yamaha 5 hk luftavkjølt motor. Eier har ikke brukt den selv da han kjøpte den sammen med en båt og har ikke bruk for den selv.

Den ser grei ut, selv om den er langt fra strøken.

Var ikke klar over at den var luftavkjølt og vil gruble litt til. Har ikke anelse om hva dette er for noe rart, så derfor, er dette noe å ha? Ser for meg mer støy enn en vanlig vannavkjølt en. Hva med driftssikkerhet?

Eieren skal ha 2 500,- for den. Selv synes jeg det er for mye. Er prisen grei?

såvidt jeg kan huske så har ikke Yamaha hatt luftkjølt større enn 2hk siden slutten av 70-tallet. Det var en 3.5hk hvis jeg ikke husker helt feil.

tror heller jeg ville lagt til litt til og kjøpt 4- eller 5-hesteren som kom på 80-tallet, mye mer kurant motor.

Evt be om å få prøvd den på jolle før du bestemmer deg for kjøp. Kan fort trenges litt jobb på en påhenger som har stått i mange år og som man ikke vet hvordan har blitt stelt/vedlikeholdt.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...