Frissy Startet 24.Januar.2005 Del på Facebook Startet 24.Januar.2005 Hva skal jeg bruke på den svarte stripa som går langs etter båten rett over fenderlista. Den er ganske matt, og det hadde jo vært fint å få den noe finere. Er vanlig polish greit, noe med farge???Igjen takk til alle med gode svar. Jeg lærer noe nytt nesten hver dag her på båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Harald_K Svart 24.Januar.2005 Del på Facebook Svart 24.Januar.2005 Vent til det blir varmere i været, så sprayer du over med klarlakk. Den vil gjøre lakken blank samtidig som du ikke trenger å være redd for at du kan spraye på den lyse fargen. Husk å avfette først. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 24.Januar.2005 Del på Facebook Svart 24.Januar.2005 (redigert) Her ville jeg brukt Autosol polerchrom, fåes både på tube og i kilos bokser. Den kan du kjøpe bla. hos Claes Olsson. Den fungerer som en meget god rubbing, gni til det føles glatt, og til polerfilla blir lett å dra langs skutesiden. Etterpå må du polere med f.eks. Norpool w70 Wax. Og båten er blank hele sommeren. Lykke til! Redigert 24.Januar.2005 av fernanda (see edit history) Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
`MINA' Svart 24.Januar.2005 Del på Facebook Svart 24.Januar.2005 (redigert) Hva skal jeg bruke på den svarte stripa som går langs etter båten rett over fenderlista. Den er ganske matt, og det hadde jo vært fint å få den noe finere. Er vanlig polish greit, noe med farge???Igjen takk til alle med gode svar. Jeg lærer noe nytt nesten hver dag her på båtplassen. <{POST_SNAPBACK}> Kjenner en som brukte Autoglym Polish ( flytende ) på den sorte stripen på sin Scand 27. Stripa var før polishen veldig matt, men ble sort som natta etter grundig polish. Kan anbefales. Bruk gjerne en poleringsmaskin til dette.Lykke til ! GeV Redigert 24.Januar.2005 av GeV (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Skvulpen Svart 24.Januar.2005 Del på Facebook Svart 24.Januar.2005 Polytrol olje er også fint å bruke på matte fargefelt på båt. Får frem igjen fargen og gir fin glans. Enkelt å påføre, men må gjentas en gang eller to i løpet av sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 24.Januar.2005 Del på Facebook Svart 24.Januar.2005 (redigert) Polytrol olje er også fint å bruke på matte fargefelt på båt. Får frem igjen fargen og gir fin glans. Enkelt å påføre, men må gjentas en gang eller to i løpet av sesongen. <{POST_SNAPBACK}> Støtter skvulpen (hadde tenkt å foreslå polytrol før j så ditt innlegg) har ikke vært borti et produkt som er bedre enn polytrol til å få frem skinnet i mørke farger. er også perfekt til å bruke på sorte plastdetaljer som f.eks støtfangere, speiler i plast etc ..... med vennlig Redigert 24.Januar.2005 av firefighter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Player 311 Svart 25.Januar.2005 Del på Facebook Svart 25.Januar.2005 Kjenner en som brukte Autoglym Polish ( flytende ) på den sorte stripen på sin Scand 27. Stripa var før polishen veldig matt, men ble sort som natta etter grundig polish. Kan anbefales. Bruk gjerne en poleringsmaskin til dette. Lykke til ! GeV <{POST_SNAPBACK}> Jeg brukte Autoglym (den med rød kork) og stripen ble som ny. Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 25.Januar.2005 Del på Facebook Svart 25.Januar.2005 Her ville jeg brukt Autosol polerchrom, fåes både på tube og i kilos bokser. ........ Og båten er blank hele sommeren. Lykke til! <{POST_SNAPBACK}> Har selv masse erfaring med Autsol og mener det er et kjempestoff, bare å kjøre løs og bone etterpå da er det flott lenge!!! Intuder Sitér dette innlegget Link to post
virgovoyager Svart 25.Januar.2005 Del på Facebook Svart 25.Januar.2005 Prøv å smør på Owatrol over, det frisker opp og får fargen til å se jevnere ut. Prøvde dette i fjor med godt resultat. Fungerer også på slitte og ripete lexanvinduer Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 25.Januar.2005 Del på Facebook Svart 25.Januar.2005 Prøv å smør på Owatrol over, det frisker opp og får fargen til å se jevnere ut.Bare som en saksopplysning, så er Polytrol (som jeg og firefighter har nevnt ovenfor), et produkt i Owatrol-serien, dvs. det er Owatrols spesialprodukt beregnet på metall, plast og gelcoat. Samme produsent altså. Antagelig inneholder Polytrol mange av de samme bestanddelene som Owatrol (lukter i alle fall likt ...), men siden Owatrol er beregnet først og fremst på treverk, der mye olje skal trekke dypt inn, ville i alle fall jeg ha foretrukket Polytrol-varianten, som er spesiallaget for det formålet som spørsmålsstilleren er ute etter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.