Jump to content

Den svarte stripa er matt

Frissy

Recommended Posts

Her ville jeg brukt Autosol polerchrom, fåes både på tube og i kilos bokser. Den kan du kjøpe bla. hos Claes Olsson. Den fungerer som en meget god rubbing, gni til det føles glatt, og til polerfilla blir lett å dra langs skutesiden. Etterpå må du polere med f.eks. Norpool w70 Wax.

Og båten er blank hele sommeren.

Lykke til!

:flag:

Redigert av fernanda (see edit history)

Båthilsen fra Fernanda.

Hva skal jeg bruke på den svarte stripa som går langs etter båten rett over fenderlista. Den er ganske matt, og det hadde jo vært fint å få den noe finere.  Er vanlig polish greit, noe med farge???Igjen takk til alle med gode svar. Jeg lærer noe nytt nesten hver dag her på båtplassen.

<{POST_SNAPBACK}>

Kjenner en som brukte Autoglym Polish ( flytende ) på den sorte stripen på sin Scand 27. Stripa var før polishen veldig matt, men ble sort som natta etter grundig polish. Kan anbefales. Bruk gjerne en poleringsmaskin til dette.

Lykke til !

GeV

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

`MINA`

Polytrol olje er også fint å bruke på matte fargefelt på båt.

Får frem igjen fargen og gir fin glans. Enkelt å påføre, men må gjentas en gang eller to i løpet av sesongen.

<{POST_SNAPBACK}>

Støtter skvulpen (hadde tenkt å foreslå polytrol før j så ditt innlegg) :cheers:

har ikke vært borti et produkt som er bedre enn polytrol til å få frem skinnet i mørke farger.

er også perfekt til å bruke på sorte plastdetaljer som f.eks støtfangere, speiler i plast etc .....

med vennlig

Redigert av firefighter (see edit history)

Prøv å smør på Owatrol over, det frisker opp og får fargen til å se jevnere ut.

Bare som en saksopplysning, så er Polytrol (som jeg og firefighter har nevnt ovenfor), et produkt i Owatrol-serien, dvs. det er Owatrols spesialprodukt beregnet på metall, plast og gelcoat. Samme produsent altså. Antagelig inneholder Polytrol mange av de samme bestanddelene som Owatrol (lukter i alle fall likt :wink: ...), men siden Owatrol er beregnet først og fremst på treverk, der mye olje skal trekke dypt inn, ville i alle fall jeg ha foretrukket Polytrol-varianten, som er spesiallaget for det formålet som spørsmålsstilleren er ute etter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...