Jump to content

Sikaflex 291 til liming av snap-davit fester til gummibåt?


Guest allegro

Recommended Posts

Guest allegro

Jeg skal montere noen snapdaviter på gummibåten, det er sånne med en stor gummi/plastflens som skal limes på gummibåten, En jeg snakket med sa at jeg kunne bruke sikafleks, har noen noe erfaring her???

 

                                                   MVH Per  

Link to post
Share on other sites

hei

 

Har lappet og limt litt på zodiac før.

Skal du lime på en moderne gummibåt, så må du ta kontakt med en forhandler som fører denne type båt som du har. Så kan du få tak i korrekt type lim. Bruk helst et tokomponent lim som er kompatibelt med materialet i båten, da sitter det skikkelig med en gang.

 

Sikaflex er fint til mye, men ikke dette her.

 

black pearl

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Skal bruke Sikaflex på skrog-gjennomføringen min, og lurer på om jeg kan bruke nr 291?

Står at den er til både over og under vannlinjen, men vil bare være sikker....

 

Har nå i ettertid funnet det jeg trengte. Slik går det når en prøver å søke etter sikaflex med "p" istedet for "f". :rolleyes::sleep:

Redigert av outbreak (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skal bruke Sikaflex på skrog-gjennomføringen min, og lurer på om jeg kan bruke nr 291?

Står at den er til både over og under vannlinjen, men vil bare være sikker....

 

Har nå i ettertid funnet det jeg trengte. Slik går det når en prøver å søke etter sikaflex med "p" istedet for "f".  :rolleyes:  :sleep:

<{POST_SNAPBACK}>

Har selv alltid brukt 291 - den er brukandes overalt i båten. Ser nå at det er kommet noe som heter 291 LOT som de selv anbefaler for gjennomføringer -denne er mer flexsibel når den er herdet, men bruker også lengere tid på herding (herder i kontakt med fuktighet i luften)- men jeg har ikke sett 291 LOT i butikkene ennå.

 

Sikaflex® -291

Sikaflex®-291 is a one-component, low viscous, medium modulus, polyurethane-based sealing/adhesive compound. This all-purpose grade is used for general sealing applications such as deck hardware and equipment.

 

 

Sikaflex® -291 Lot

Nearly as strong as Sikaflex®-291 and slightly more flexible, Sikaflex®-291 LOT features a slower skin time to allow for longer working time. Perfect for general sealing all around the vessel, hull seams, thru hulls and bedding deck hardware and rub rails.

Se mere detaljer for 291 LOT her og for 291 her her

Link to post
Share on other sites

:smiley:

 

Sika 291 er det ingen fare med å bruke under vannlinjen.

 

Selv bruker jeg Casco Marin & Teknik som etter egen oppfatning er bedre en sika 291. Den limer ekstremt godt, er myk og fleksibel etter flere år. Den er nok litt dyrere men lett og få tak i i de fleste jernvareforetninger. Caco er jo ingen "smågutt" mhp. lim.

 

Lykke til!

 

Hilsen

 

Harald L

Trude III

Link to post
Share on other sites

  • 6 år senere...

Jeg skal bytte ut bronsesvingeren min med en ny, den gamle sitter med sikaflex 291, er det noen tips på hvordan den skal slippe, eller er det bare å banke ut den gamle svingeren

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...