thorep Startet 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2012 Hei. Vi har en eldre Mariner 25hk som står på en Zodiac rib. Når vi kjører med den med litt godt med gass så kan den plutselig dø , den stopper ikke helt men går tilbake til tomgang..noen som har vært borti dette? Er det noe som lett kan fikses? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Kanskje forklaringen kan ligge i noe ala dette: https://baatplassen.no/i/topic/91202-2-delt-tenning-gaar-fint-paa-tomgang-kutterstopper-ved-paadrag/ Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
thorep Svart 4.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Der sto det en del ja:) Den går litt..altså den kan gå i 2-3 minutter på bånn gass før den plutselig kutter. Den kan også plutselig kutte på halv gass. Sitér dette innlegget Link to post
thorep Svart 4.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Leser litt nå at det kan være noe med fullfarts dyse på forgasseren..noen som vet hvor denne er? motoren er eldre type..80 tallet kanskje. tidlig 90. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 For meg høres det ut som at den kutter en sylinder, dårlig kontakt eller dårlig komponenet i tenningsanlegget. Den vil gå på tomgang på èn.... Sitér dette innlegget Link to post
thorep Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 OK. Ja det kan hende det..den dauer liksom HELT ..ikke bare ved full gass eller. Noen tips til hva vi kan sjekke der? eventuelt noen bilder..er fersk på dette med båt motorer. Den er nok fra 80 - 90 tallet vill jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
thorep Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Har funnet ut nå at dette er en -85 modell. Sitér dette innlegget Link to post
Anders_O Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 om det er problemer med en av sylinderene (regner med du har to), kan du prøve å nappe ut tennkabelen på en sylinder mens du går på tomgang. Prøv først den ene, så den andre. Dersom du ikke merker endring i motorgangen når en tennkabel er frakoblet, så er det noe galt med gjeldende sylinder. Mest sannsynlig dårlig tenning. Personlig tror jeg at du har et annet problem, siden du tross alt klarer å få opp turtallet til maks - noe som ville vært umulig med bare en sylinder. Siden problemet er så pass sporadisk, så ville jeg sett på bensintilførselen. Et triks der er å prøve å mate bensin manuelt ved å bruke pumpebelgen (?). Kjør full fart og få en kompis til å pumpe. Evt, begynn å pumpe når turtallet synker. Sitér dette innlegget Link to post
thorep Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Igår klarte vi kjøre på full gass i ett par minutter. Vi justerte på en skrue med fjær på , tror det har noe med blanding å gjøre. Når vi hadde full gass så gav vi den ett pump på belgen å da stoppan ned igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.