MAXI77MD5 Startet 4.Juni.2012 Del på Facebook Startet 4.Juni.2012 Hei. Jeg skrur dieselmotor for første gang og håpte på litt hjelp! Jeg har fått tak i en MD5 som hadde stått lagret i en kjeller i 20 år. Denne åpnet jeg, gjorde rent og fikk på ny toppakning. Nå er motoren montert i båten men jeg har ikke fått start ennå. Leverte idag inn dieselinjectoren for kontroll før jeg fortsetter å feilsøke. Regner med at feilen ligger i dieselsystemet, og et par spørsmål dukket opp: Hvordan skal det bli tett mellom injectoren og sylinderen? Det er ikke nevnt noen form for pakning/ring i dokumentasjonen. Vet noen som det skal dyttes en kobberring nedi hullet? Boltene til injectoren skal kun strammes med 8-10 Nm, noe som kanskje var litt lite for en kobberring - men noe må jo sørge for at her er dønn tett? Dersom jeg har en lekkasje på trykksiden av dieselsystemet, ville dette vist seg i form av at diesel spruter ut - eller kan det hende at det suges inn luft også på tryksiden? Hvor tungt skal det være å rotere motoren for hånd? Jeg har merkbar kompresjon i motoren, men jeg mener at før jeg tok ut injectoren kunne jeg rotere med en hånd uten å slite meg helt ut. Høres det for lett ut? Jeg har mye god doumentasjon på MD5, men disse spørsmålene finner jeg ikke helt svar på. Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 4.Juni.2012 Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 Jeg ville kontrollert födepumpa. Om den er 20 år er nok membranet i den morkent. Sverre Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.