Jump to content

Kjøpsinfo søkes: "Liplast"/ snekke el. likn.

sandman1

Recommended Posts

Ærede Forum.

Jeg er på jakt etter en rimelig båttype osv...

Jeg har helt vanlige krav:

Skal ikke koste noe, hverken i innkjøp, drift eller vedlikehold.

(Derfor liten til moderat størrelse, eldre type, (helst) diesel, deplasement osv).

Ha en mulighet for en liten overnattingsplass.

max bredde ca 2,1 m (Det er målet på båtplassen min)

Plast skrog (Har hatt tresnekke i over 25 år, ble det plutselig, vil nå prøve den "andre siden").

Grubler på KB19/20 Fram21/Viksund 660(Høyt priset) og liknende, men noen av disse er som regel nokså skjeldne.

Venter i spenning på innspill, virker som det er en del erfarne skruer her inne, og det lover bra.

mvh

sandman1

"En god båt trenger ikke å være så stor, bare den har et greit bibliotek med peis". :yesnod:

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

2,1 meter bredt er forholdsvis lite. Vet ikke bredden på de båtene du nevner men foreks. en Sjømann 22 er 2,28 m bred oppe ved fenderlista. Mulig den kanskje er nede i 2,1 m i "utriggerhøyde". Grunnen til at jeg nevned akkurat Sjømann 22 er at den er forholdsvis smal om en sammenligner med båter i tilsvarende størrelse. Det er i allefall en båttype det er verd å ta en titt på, det ligger flere slike i erfaringsdatabasen...

Båten har sin faste plass i hagen.......

er nok ikke så lett å få til noe med dine krav.

http://www.finn.no/finn/boat/object;pdc=11...69a016227&pos=9

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg vet jeg har litt vriene krav.... Noe slikt er det jeg er på jakt etter (helst billigere da), men helst lengre sørpå. Må regne med 8-10 kkr i frakt derfra i tillegg. Jeg er rimelig hendig, så noe kan jeg greie å fikse selv. Vil dog helst ha en som er slitt på gelcoat enn en som er opplakket (dersom ikke det er et veldig pent resultat da). Men den der så bra ut.

Båt skulle vært på blå resept...

Sandman1

KnutS

75 Hortensnekke 21 med Bukh 20hk diesel

Grei standardsnekke dette. Enkelt og selge en gang i fremtiden også....

Bilde

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

• 3 uker senere...

Vel; da ble det en gammel Fram 21'... ca 1965 - 1970 modell, skrog ser ok ut, nokså rund og høy fremkabin, veldig enkelt innredet (noe nær null innredning) og med en ListerPetter 2 cyl diesel. Selger og forhandler skulle ha og fikk 23 kkr for den, den mangler den øverste vindskjermen (eller har aldri hatt den). Annonsen finnes vel enda på www.finn.no , FINN-kode: 4567551. Fua er klin rund, så jeg tipper den graver seg noe (godt) ned akter, men jeg har ikke kjøpt den for å ha noe til fartsetapper med... :smiley:

God Helg Godtfolk!

mvh

Sandman1

KnutS

Vel; da ble det en gammel Fram 21'... ca 1965 - 1970 modell, skrog ser ok ut, nokså rund og høy fremkabin, veldig enkelt innredet (noe nær null innredning) og med en ListerPetter 2 cyl diesel. Selger og forhandler skulle ha og fikk 23 kkr for den, den mangler den øverste vindskjermen (eller har aldri hatt den). Annonsen finnes vel enda på www.finn.no , FINN-kode: 4567551. Fua er klin rund, så jeg tipper den graver seg noe (godt) ned akter, men jeg har ikke kjøpt den for å ha noe til fartsetapper med...  :smiley:

God Helg Godtfolk!

mvh

Sandman1

<{POST_SNAPBACK}>

En kjekk liten båt det til den prisen. Motoren ser ut til å være av nyere dato også, og det er jo bra..

Tipper at det ikke blir noe større problem med at den graver seg ned men en 11hk diesel. Normalt sett så begynner den jo ikke å grave seg noe videre ned før du passerer skroghastigheten, rundt 5-6 knop for denne vil jeg tro, og stort mer får du den vel ikke opp i uansett.

Lykke til med en enkel og grei båt! Kan nok bli mange fine småturer med denne :smiley: .

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...