monte carlo Startet 4.Juni.2012 Del på Facebook Startet 4.Juni.2012 Oppdaget her om dagen at tanken for påfylling av servo olje var tom.. Det jeg lurer på er om servopumpa tåler å gå tørr? Ikke lenge siden jeg kjøpte båten og for meg ser det ut som om det er veldig lenge siden det var olje på den tanken. Båten har ikke hvert spes tung på styringen heller. Kan det være at servoen bevist er koblet ut? (alle slanger til servo og sylinder er på plass). Kan jo nevne at det er dobbel innstalasjon på drev i båten. Noen som har noe erfaring med dette? Forøvrig sleipner styresylinder. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Akora Svart 5.Juni.2012 Del på Facebook Svart 5.Juni.2012 Det er ingenting som skal ha olje som tåler å gå tørt. Fyll på olje umiddelbart og håp på at ingenting har tatt skade. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 5.Juni.2012 Del på Facebook Svart 5.Juni.2012 Om servoen er i funksjon kjenner du forskjell på styringen når motoren går i forhold til når motoren ikke går. Når servopumpa går tom for olje merkes dette ofte ved at det nøkker i rattet under bruk. Dersom du er i tvil om servopumpa har vært i funksjon kan det kanskje være fornuftig med en telefon til tidligere eier. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
monte carlo Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2012 Etter nermere innspelsjon fant jeg ut at det var en skvett olje i bunnen av tanken, men langt under min merket. fyllte opp og det pumpet som bare det, men fant en leksje på størelse med et knappenålshode i slangen inn i sentralen for sylinderen Der sto spurten ut ganske kraftig. Det jeg nå lurer på er hvordan dette egntlig virker sammen med styresylinderen..(Ny styre sylinder og slangen blir byttet imorgen hvis delene kommer. ) Styresylinderen er koblet direkte på rattpumpa men servoen er en hjelpesylinder under den igjen. Er det noen forbindelse mellom disse systemene?Kan noen i enkle ordlag forklare mekanikk til en som bygger boligblokker som yrke? Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
monte carlo Svart 18.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2012 I forbindelse med disse problemene med styringen kom det for en dag at mangel av servohjelp har ført til at bolten som sitter i kuleleddet på hydr styringen ned på styrearmen har blitt overbelastet og røyk tvert av...derav slepetur med Elias. men å skaffe en ny slik bolt skulle vise seg å være alt annet enn enkelt. Øverste del av bolten er vel ø 12mm, midterste del tykkere sikkert ø15mm og den nederste tappen ø 10mm Hele bolten er ca 90mm lang. Vet ikke om dette er noe orginalt levert utstyr, eller om det er en custom sak egentlig. Har sjekka med sleipner og bladd litt i VP kataloger uten hell. Noen som har et forslag på delenummer eller leverandør av dette? Tror jeg tar den med til et maskin verksted og får dreid en.. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.