Bovve Startet 5.Juni.2012 Del på Facebook Startet 5.Juni.2012 hei! har en ferskvannskjølt sabb diesel 2h motor, problemet er at jeg har lite kjennskap til disse motorene da jeg overtok denne båten. starter å går fint, men blir varm å koker ved kjøring. va kan være problemet? den var ikke slik i fjordhøst. har dere bilder som forklarer er dette helt supert! hilsen stig. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Kobben Svart 5.Juni.2012 Del på Facebook Svart 5.Juni.2012 Tipper det er kjølesløyfa som ligger under skroget, tipper på babord side.. Når disse gror til så er det som å kjøre med tett radiator på bil.. Alternativ til løsning: Bade, eller en tur på slipp. Har ikke bilder, men er godt synlige under skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Bovve Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2012 takk for svar! skjønner ikke disse motorne, den er jo ferksvanskjølt med egentank. men det går en slange ned i båten ja. men skjønner ikke sammenhengen her egentlig :p Sitér dette innlegget Link to post
M/S Kobben Svart 5.Juni.2012 Del på Facebook Svart 5.Juni.2012 Kan si det enkelt, at "radiatoren" er skrudd i skroget. Ei sløyfe laget av kobber der kjølevannet sirkulerer ut i "sjøen" Er 2 slanger i bunnen, En ut og en inn.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Juni.2012 Del på Facebook Svart 6.Juni.2012 Det kan også være at membranen i pumpa er utslitt, eller at ventilene i pumpa ikke holder tett. Om ikke rengjøring av kjølesløyfa hjelper ville jeg ha demontert pumpa og sett over sakene. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Havlengt Svart 6.Juni.2012 Del på Facebook Svart 6.Juni.2012 Eit siste alternativ er sjølvsagt termostaten, den ligg montert i underkant av ferskvannsbehaldaren på motoren. Men sjekk kjølesløyfa først, du skal kunna blåsa lett gjennom denne når begge slangane er fråkopla. Ver obs. på at desse kjølerøyrane ikkje skal dekkast med bunnstoff, det vil ha ein isolerande effekt, og redusera varmeavgjeving. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.