Jump to content

Pass opp for tidevann!


bliss X

Recommended Posts

"Dunbar 56 00'.39N, 02 31'.09W - Narrow entrance to Victoria Harbor is subject to strong onshore surge in strong NW to NE winds and after ... Watch tidal surges & keep well to port to avoid rockfall off castle"... Noe som denne skipperen ikke tok nok hensyn til .... desverre

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post

"Dunbar 56 00'.39N, 02 31'.09W - Narrow entrance to Victoria Harbor is subject to strong onshore surge in strong NW to NE winds and after ... Watch tidal surges & keep well to port to avoid rockfall off castle"... Noe som denne skipperen ikke tok nok hensyn til .... desverre

<{POST_SNAPBACK}>

Fyttikatta. Men hvor er åpningen? Langs muren eller hva det er lengst borte i bildet?

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post

Fyttikatta.  Men hvor er åpningen?  Langs muren eller hva det er lengst borte i bildet?

<{POST_SNAPBACK}>

Finner oversiktsbilde her ... Dunbar Lifeboat

 

fra ... http://www.dunbarlifeboat.org.uk

 

og ser jo lett at innseilingen er ganske smal....

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post

Dette var virkelig ett trist syn. :cryin:

 

Men hvor i verden skjedde det?  Det er vel sjelden slike tidevanns bølger her på våre kanter av verden, selv ikke nordpå, eller?

 

Erik.

<{POST_SNAPBACK}>

Østkysten av Skottland ... vanskelig havn, som jeg ville valgt å gå forbi da den er beryktet ... og kun har 0,9M vann i innseglingen på lavvann. Det var min årsak til å gå forbi denne, og valgte Eyemouth i stedet for.

 

Ikke så mye tidevann, men skipperen har holdt litt for mye til Styrbord, slik at båten ble dradd inn mot steinene akkurat der hvor bølgen bryter ... hvis han hadde holdt mer til babord, så ville han a seilt rett inn uten noe kluss som du kan se av bølgen som er slått flat inn mot babord side .... Dette er en havn som man må høre på havnesjefen som geleider deg inn via VHF, og som man må ha motorkraft tilgjengelig for å få god nok effekt på roret... Ikke mange ganger da dette skjer i løpet av året, men desverre så skjed disse uhellene nå og da, og som regel med besøkende båter ...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...