Proxor Startet 6.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2012 (redigert) Hei, eg oppdaga at ein ledning hang og slang og lurte på om det kansje er meninga den skal innpå her? fordi her ser man en mangler oppe til venstre så da lurer eg på om det skal vere kobla til noe på den? det er strøm i den ledningen som eg ikke vet hvor høre til og pluggen i enden av ledningen passer innpå der, muligt eg har kommet borti ledningen slik at den fallt ut da eg måtte tømme dysene for lufft hindagen pgr av kjørte diesel tanken tom. Men dynamo funker slik som den er nå og med bare dem 3 ledningene kobla til, så va gjør den 4 isåfall dersom den hører til der Redigert 6.Juni.2012 av Kurt-Inge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Omegaen Svart 6.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2012 Hei. Dumt spørsmål kanskje, men er ikke det der på bildet en dynamo? Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Javi Svart 6.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2012 Hei Kurt-Inge! Kontakten på dynamoen din er merket "W". Dette er uttak til turteller. Sjekk om den løse ledningen din går til turtelleren. Gjør den det, har den nok falt av. Sitér dette innlegget Link to post
0916 Svart 6.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2012 Dette er ingen starmotor, men en dynamo. Uttaket som er ledig er til turteller. Sitér dette innlegget Link to post
Proxor Svart 6.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2012 (redigert) okey, men turtelleren fungerte igår fordiom den ikke var kobla til, dynamo ja er ikke mye eg vet:p er det ikke den som drar igang motoren da når eg vrir om tenninga? da har eg redigert så det står dynamo:) Redigert 6.Juni.2012 av Kurt-Inge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 6.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2012 Nei, dynamoen sørger for at du har lading til batteriene dine. Startmotoren finner du sansynligvis på undersiden i bakkant av motoren, rett foran gearboksen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.