Jump to content

Støydemping av VP md21


chiko

Recommended Posts

Vi har en Saga 7000 med en god gammel MD21. Den går som ei klokke, men brumler en del. Har lyst å prøve å gjøre noe med akkurat det. Lurer derfor på om der er noen andre med samme båt og evt motor som har gjort tiltak for å dempe støy. Motorkassen er nytrukket med nye støyplater fra Biltema som er kombinasjon av skum og blyplate. Neste tiltak må derfor bli eksos. Det sitter i deg det jeg antar er kun en vannlås montert på avløpsslangen. Det er en firkantet boks i det jeg tor er syrefast stål. Etter denne går eksosslangen i en svanehals og ut gjennom akterspeilet. Tenkte å bytte denne ut med en lyddemper, fortrinnsvis VP sin originale eller tilsvarende. Mener også at jeg leste et eller annet sted inn på forumet at noen hadde lagt noe slags filter eller duk på luftinntaket, og at dette hadde god effekt på støyen. MD21 har jo ikke luftfilter. Stemmer dette?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...