3258 Avanti Startet 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2012 Hei Jeg har en yanmar 6 lp med bravo 2 drev. Jeg ser det drypper vann fra bunnen av transom ,men det skjer kun når motor går.. Jeg har prøvd å lokalisere hvor det kommer fra men det er trangt Er det noen som har tips hvor vanne kan komme inn Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Kan det være stussen til kjølevann inn mot transom som ikke er sikkelig tilskrudd eller slangeklemme på slangen,dersom du tar kjølevannet gjennom drevet? Eller kan det være belgen som ikke er tett og det kommer vann inn gjennom lageret (gimbal lager)? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
powerpuff Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 (redigert) Er vel et kjent problem på Bravo drev at det lekker inn via styrekulene........disse styrekulene har lett for å ruste, og da river de opp o-ringstetningene som er her. Skal visstnok være forbedret de senere årene, eg har nemlig slik lekkasje på transom nå, og har lokalisert det til styrekulene. Har snakket med verksted, og dette blir dyrt da det ser ut til at ihvertfall en av motorene må ut/flyttes frem for å komme til å bytte....så her kan eg forvente meg opptil 35 båtpenger i utlegg Båten må også på land for å utføre jobben, da dreva må av........... Når en politiker snakker om at «vi er i samme båt», så se opp. Det betyr at han vil være kaptein, og at du må ro..... Redigert 7.Juni.2012 av powerpuff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Kan også være belgen til gear-wiren som har sprukket. Symptomene stemmer med et problem jeg hadde på Bravo 2. Når motoren går (settes i gear) så blir wiren (og belgen) strukket, og vannet pipler inn. Når du setter motoren i fri så trykkes belgen litt sammen, og lekkasjen er ikke like stor. Sitér dette innlegget Link to post
sun fun Svart 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 Har du funnet ut hvor vannet kommer fra ? Sitér dette innlegget Link to post
3258 Avanti Svart 16.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Jeg har sett fuktighet der gearwire kommer slik at jeg regner med at det er gjennom gearbelgen det lekker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.