vestover Startet 8.Juni.2012 Del på Facebook Startet 8.Juni.2012 Hei hei, Båten ( 35 årig svensk seiler) står for tiden på land. Spylt, skrapet og pusset. Lot en del gammelt bunnstogg være på, etter at de på marinaen sa jeg kunne legge nytt over. Eneste var at jeg har hevet vannlinjen, og at det langs denne, og på noen små steder, bare er gelcoat. Bruk primer, sa de. Jeg forklarte greien i butikken, og likevel viser det seg (Etter jeg har kjørt tre lag primer over hele vannlinjen, og flekker mange steder) at jeg fikk Seajet 011, enkomponent. Hva skjer nå? Planen var å stoffe over, men nå er det fare for vannintrengning? Hullene var ikke store inn til gelcoat, men det var flere av dem. Dessuten vil det stå ti cm ned i vannet, med kun Seajet 011 og bunnstoff. Kan dette gå? Redd for plastpest, og vann på feil sted...! Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 10.Juni.2012 Del på Facebook Svart 10.Juni.2012 Det kan vel fort gå bra. Hvis du gjerne vil vite svaret helt sikkert tror jeg nesten du bare må prøve ... er mange meninger og teorier ute å går om dette. Men til å legge utapå gelcoat under vann skulle du helst hatt en vanntett primer. Hvis du hadde sett på boksen før du brukte den opp kunne du kanskje fått bytta den med henvisning til at det er feil produkt i forhold til ditt behov, som du vel forklarte at var til bruk under vann? Kan du ikke bare kjøpe en boks vanntett primer og smøre på noen strøk til da? Også lurer jeg på hvordan du vet at du var helt innpå gelcoaten på disse flekkene? Sikker på det ikke var inn til primeren du så? Den har ofte grå/gråhvit farge og kan forveksles med gelcoat. Isåfall - problem solved. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 10.Juni.2012 Del på Facebook Svart 10.Juni.2012 Som en på forumet hadde i signaturen, 'Fagfolk kan ha rett'. Plastpest kan like gjerne oppstå like under vannlinjen som dypere ned. Du skulle egentlig bedt selgeren om fjerne det for deg... Skal du bruke 2-komp. 'anti-plastpest' primer må ALT bunnstoff og evnt. 1-komp primer fjernes først. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.