Jump to content

24V Ankervinsj- Hvilken type ??


Pelle

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg skal i den nærmeste framtid anskaffe meg en ankervinsj. Det finnes ulike typer på

markedet, men dere har vel en formening om noen er bedre enn andre ??

 

Båten er 47 fot med et deplasement på rundt 15 -16 tonn. Ankeret  (foreløpig) veier rundt 30kg.   Jeg ender kanskje opp med et litt tyngre anker. Jeg har tenkt å bruke 10 eller 12mm kjetting.

 

Noen som har forslag til ankervinsj ?? Jeg mener å ha sett en som heter anchorwinch (merke), men finner ikke linken til produsent. Denne skulle ha 5 års garanti.

 

 

Tar gjerne i mot råd og vink angående dette.

 

 

Mvh

 

Pelle

Link to post
Share on other sites

Båten er 47 fot med et deplasement på rundt 15 -16 tonn. Ankeret  (foreløpig) veier rundt 30kg.   Jeg ender kanskje opp med et litt tyngre anker. Jeg har tenkt å bruke 10 eller 12mm kjetting.

 

Noen som har forslag til ankervinsj ??

Lofrans winsjer er i bruk på store og små seilbåter som bygges i Orust området i Sverige, bl.a. Najad og Hallberg Rassy.

 

Her finner du forskjellige modeller til alle størrelser lystbåter: http://www.lofrans.it/english/intro.html

 

En Lofrans Leopard er anbefalt for båter fra 39 - 52 fot. Anbefaler deg å velge De Luxe utgave hvor hele vinsjen er laget av forkrommet bronse. Standarmodellen har bl.a. trommel av sjøvannsbestandig Aluminium, men bronse er å foretrekke.

 

Har selv en Lofrans Airon De Luxe på bauen, den har fungert problemfritt i 10 år, er som ny.

Link to post
Share on other sites

Har selv Anchorlift fra Ilerød. 24V/ 8mm/ 20kg Bruce kopi med livstidsgaranti. Og båten veier 16t. 4 Kanals fjernstyring med svært lang rekkevidde er også kjekt. Og det er betryggende å vite at det er 5 års funksjonsgaranti.

 

Løsningen fungerer fint, og jeg føler meg sjelden utrygg..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...