Pelle Startet 16.Mars.2003 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2003 Hei! Jeg skal i den nærmeste framtid anskaffe meg en ankervinsj. Det finnes ulike typer på markedet, men dere har vel en formening om noen er bedre enn andre ?? Båten er 47 fot med et deplasement på rundt 15 -16 tonn. Ankeret (foreløpig) veier rundt 30kg. Jeg ender kanskje opp med et litt tyngre anker. Jeg har tenkt å bruke 10 eller 12mm kjetting. Noen som har forslag til ankervinsj ?? Jeg mener å ha sett en som heter anchorwinch (merke), men finner ikke linken til produsent. Denne skulle ha 5 års garanti. Tar gjerne i mot råd og vink angående dette. Mvh Pelle Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 16.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2003 Båten er 47 fot med et deplasement på rundt 15 -16 tonn. Ankeret (foreløpig) veier rundt 30kg. Jeg ender kanskje opp med et litt tyngre anker. Jeg har tenkt å bruke 10 eller 12mm kjetting. Noen som har forslag til ankervinsj ?? Lofrans winsjer er i bruk på store og små seilbåter som bygges i Orust området i Sverige, bl.a. Najad og Hallberg Rassy. Her finner du forskjellige modeller til alle størrelser lystbåter: http://www.lofrans.it/english/intro.html En Lofrans Leopard er anbefalt for båter fra 39 - 52 fot. Anbefaler deg å velge De Luxe utgave hvor hele vinsjen er laget av forkrommet bronse. Standarmodellen har bl.a. trommel av sjøvannsbestandig Aluminium, men bronse er å foretrekke. Har selv en Lofrans Airon De Luxe på bauen, den har fungert problemfritt i 10 år, er som ny. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 16.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2003 Adressen til Anchorlift (ikke Anchorwinch)er: anchorlift.com Har selv en av deres vincher og er svært så fornøyd. (til Lous's store fortvilelse ). Per Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Per Svart 17.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2003 Har selv Anchorlift fra Ilerød. 24V/ 8mm/ 20kg Bruce kopi med livstidsgaranti. Og båten veier 16t. 4 Kanals fjernstyring med svært lang rekkevidde er også kjekt. Og det er betryggende å vite at det er 5 års funksjonsgaranti. Løsningen fungerer fint, og jeg føler meg sjelden utrygg.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.